![]() |
Det är väl säkert bara en vane sak men jag stördes lite nu av den "stora" bannerplattan som dök upp till höger här och tänkte bara höra andras åsikter av den placeringen.
Sen så är det att när man går in på en tråd så blir det så i alla fall för mig att banners pressas ut och att man får scrolla för att se den, bara ett tips till admins (kanske bara är min webbläsare?) Nej, jag är inte gnällig, bara ärlig och lite fundersam :P //Andreas |
Jag tycker att det blev en sämre bannerplacering. Den gamla kollade jag ofta, det var ofta intressant annonsering där. Jag såg/ser reklamen här mer som en feature än ett problem så att säga. Men den nya hamnar ute till höger och syns inte, alternativt tvingar mig att förstora fönstret eller scrolla.
Betyget gick alltså från "riktigt bra" ner till "inte så lyckat"... för min del alltså. Det hade varit helt okej med en lite större banner överst där det var innan eller däromkring, dock. Åtminstone så kan man väl lägga den så att den ligger i rak linje från överdelen av forumdelen? Det vore lite snyggare. |
Vaddå? Det är ju skitbra med en bannerplacering som gör att man tappar 15% av skärmytan och dessutom bara använder 300 pixlar på höjden? Jag blockade skiten i min hosts-fil direkt. Sjukt irriterande och FET tumme ned. Om det nu är så att det finns ett behov av att profitera på gratismaterialet WN genererar så kan det ju göras genom en betal-area för seriösa medlemmar. Eller åtminstonde genom normala bannerplaceringar som inte stjäl så mycket skärmyta.
|
Citat:
Det beror nog på vilken skärmtyp man har. Har man en bred skärm typ som widescreen (eller nu vad det heter) så stör man sig inte på det medan det är irreterande för dem som blir tvungen att scrolla. |
Tycker det är kanon. Ligger precis utanför skärmen så man slipper se reklamen :)
|
Var väl inte allt för lyckad placering...
Hellre en banner istället för knappen, om ni vill dra in lite mer pengar... |
Idiotiskt! :(
Den lilla annons-rutan kollade man på förut för att den var intressent. Numera ignorerar man både den och den nya annonsen. Räcker inte Google Adsense? Det som man alltid har gillat med WN är numera borta :( |
Intressant. Jag hade inte ens sett bannern innan jag såg den här diskussionen. Så bra var den placeringen :)
|
Förresten, Thomas, får du betalt per klick? Hur många gånger måste vi klicka för att slippa den? :P
|
Det är inte ofta jag använder Adblock men nu så...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson