![]() |
Jag har råkat ut för mycket och kunnat löst det ganska lätt men har nu råkat ut för något som är mycket mycket konstigt.
Det började med att jag sitter och kodar hemsidor som vanligt och rätt som det här hör jag et "klick" ljud från datorn, och det låter som någonting typ stängs av i datorn. Några sekunder efteråt inte direkt utan några sekunder efteråt så stannar allt utom musen och man kan röra musen och efter någon sekund till stannar musen inget går att göra bara att starta om genom Reset knappen på datorn. Det händer inte ofta men det jobbiga är att första gången det hände så efter restarten så fungerar inte mina 2 PCI ljudkort plus PCI kontrollkort för s-ata hddar utan när jag går in i enhetshanterarn visas det ett utropstecken och gult runt. När jag går in på egenskaper för komponenterna står det: Citat:
Mitt inbyggda ljudkort i moderkortet fungerar så antagligen så är det ju själva PCI platserna som strular. Vad kan orsaka detta, är det någon som haft liknande problem? |
Efter et par timmars felöskande fungerar allt igen.
Först ominstallerade jag, behövdes iof i alla fall Sedan plockade jag ur alla PCI kort och satte 1 i taget installerade det och såg till att det fungerade Efter det så fungerar det just nu i alla fall men blir det ett sådant där klick igen så ja vetefan, om någon råkat ut för liknande får ni gärna skriva |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson