![]() |
Det var ju rent ohyggligt kul att starta firma. Nu ringde det en kille å snackade på, jag bara mmm-ade lite å läste vidare i tidningen. Så kom han till slut fram till att dom ville bygga en gratis hemsida till mig för att kunna visa upp som referens åt sina kunder. Så räknade han upp de andra firmor han pratat med, och undrade vad jag gör.
- "Jag bygger hemsidor" 4 sekunders tystnad. - "Ojdå, jaha... öhm..." Jag hann berätta att företaget han ringt heter *** Webbkonsult, men sen avslutade han samtalet i rödaste rappet. :lol: |
Loopia har ringt hit och velat sälja webhosting, samt förklarat hur viktigt det är med eget SE-domän!
|
Fick samtal igår från någon som sade sig jobba för "gågg-lee" och "gågg-lee" ville vi skulle synas bättre. Nu syntes inte "n3p" när man sökte på "gågg-lee" om mobiltelefonbolag och det kunde han fixa. Varför vi nu skulle vilja synas där?
När jag frågade om han verkligen var anställd av "gågg-lee", började han svamla om att han var deras representant i Sverige. När jag frågade vidare om han då kom ifrån Googles svenska dotterbolag, erkände han att han jobbade på ett företag som såg till att man hamnade högre upp i sökresultaten på "gågg-lee". Suck. |
Citat:
Är inte detta falsk marknadsföring? |
Yreg ringde även mig och sa att de ville göra en gratis hemsida till mig, jag sa att jag hade ett tjugotal webbsiter men att jag för tillfället inte hade något nytt lämpligt projekt som de kunde utveckla. Jag bad dom ringa vid ett senare tillfälle. ;)
|
De ringde oss en gång också...tror jag skrämde bort dem rätt fort....eftersom de erbjöd sig göra vår hemsida gratis tyckte jag att det lät skitbra, i och med att vi har en anställd programmerare som gör alla system osv....har tagit totalt tre år att utveckla våra system som vi fortfarande utvecklar och gör bättre....när jag förklarade vad jag förväntade mig att de skulle göra så tackade de helt plötsligt nej.......hahaha....FEGISAR!
|
Standout, nästan exakt så. Detaljerna vet jag inte om de var samma, för jag lyssnade inte så noga... :D
|
Jag fick höra en annan variant alldeles nyss. Hon ville sälja IT-kurser som hon kallade det och förklarade att det fanns i lite olika varianter från generella nybörjarkurser till mer avancerade kurser i Windows och Officepaketet. Jag förklarade vänligt att om hon hade ringt före 1996 så kanske jag hade haft någon nytta av de kurserna.
Man ska vara snäll mot djur och mindre bemedlade människor som inte gör sin hemläxa. |
Jag fick nu ett samtal från någon som hette "Markus" och verkade allmänt mjuk i luvan. Jag sa flera gånger att han skulle komma till saken men han bara snackade massa om att de var ett av sveriges största it-bolag osv...
"Kom till saken, jag är upptagen!" (Jag för tredje gången) "Det är så att vi behöver dig som referenskund..." "Jag är inte intresserad" "jag har ju inte berättat vad det handlar om" "Jag är inte intressead" Klick Hur många sådana här bolag finns det som ringer planlöst till företag som de inte vet någonting om? Vad tjänar de pengar på? Jag är så trött på dem så jag behövde skriva av mig lite :) |
Det roliga med dessa firmor som erbjuder gratis hemsidor är att de sedan kräver att man använder sig av deras webbhotell.
Läste något reportage om det för något år sedan och när de sedan har ringt upp har jag alltid frågat de rakt på sak om varför de försöker blåsa folk. Brukar bli ganska intressanta diskussioner :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson