Finns verkligen inget generellt, man kan väl ha 2 besökare eller 500 000 besökare. Allt beror sig ju på bl a hur man har marknadsfört tjänsten & vad det är man erbjuder. Portaler för privatpersoner har extremt många fler besökare än företagssiter.
Som ett enkelt exempel, om jag har 10 väldigt intresserade / betalningsvilliga kunder per månad på en site som säljer väldigt dyra tjänster så täcker kanske en försäljning i månaden upp vad du kan få i reklamintäkter för en site med 500 000 unika / månad.
Personligen bryr jag mig inte om antalet unika besökare, det handlar om hur bra man kan få trafiken att konvertera från besökare -> sale (eller för er som säljer reklam, konvertera från besökare -> klick).
Edit:
Även om det är en annonssida, så åter igen: det finns inga generella tal över huvudtaget.. diskussionen är way off eftersom man under 6 månader kan ha marknadsfört 1 mån, haft den 5 mån på is etc. Visst kan man börja diskutera ROI vid marknadsföring men många websiter lägger inte ner speciellt mycket stålar i marknadsföring..
|