![]() |
Hej,
Har precis talat med en säljare från Jello.se och tillika butiker.se angående annonsering. Han säljaren sade att butiker.se är en betaltjänst, men jag tycker mig komma ihåg att det var en gratistjänst förut. Vad kommer ni ihåg om detta? Eller har jag blandat ihop det med hittabutik.se som har en gratistjänst.. ? |
butiker.se var gratis fram till hösten 2004 ungefär. Sedan dess tar de betalt.
|
Vad ligger priserna på? Förr låg dem på 550kr eller 1100kr om jag inte minns fel? Nu hittar jag dem inte.
|
När du säger 550kr eller 1100kr menar du per år eller månad ?
Tittar man på hittabutik.se så kostar det 0 / 780 / 1280kr per år.. se http://www.hittabutik.se/advertice.asp .. |
Ringde mig i veckan. Är det inte konstigt att butiker.se inte har någon Pagerank?
|
Butiker.se ägdes av omander.com tidigare, han starta sidan. Sen sålde han det till jello och sedan dess har det hela ändrats lite.
Omander driver coolstuff.se numera på fulltid. |
Vad ska man betala för att annonsera på butiker.se?
Jellosäljaren vill ha 2kr klick och 2000 klick/mån och förskott för ett år. Kan de verkligen ge 2000 klick???? Jag har legat där tidigare och visst fick jag klick men det var inte i närheten av 2000st. |
NEEEJ!! Fall inte för den, för allt i världen. 24 000 i förskott? SKojar du?
Vi hade tidigare den jättestora annonsen på förstasidan på vår kategori. Betalade 2750 för 6 mån tror jag. Innan Jello köpte sidan var det hyfsat bra, det vi fick in därifrån motsvarade nog summan i varjefall, så jag såg det som ok marknadsföring. Sedan Jello köpte har trafiken därifrån rasat i botten och vi sade upp annonsen. Jello börjar nog bli desperata, de sålde in för guld och gröna skogar när de startade. Nu har väl alla som gick på det (bla jag :( ) vägrat förnya och de måste få in stålars. VARNING säger jag bara, det är absurda priser! |
Vi sa upp Butiker när Jello tog över eftersom trafiken därifrån blev värdelös ganska omedelbart efter deras omdesign. dessutom tog de bort oss utan vår vetskap mitt under avtalstiden och vi fick ingen kompensation alls när det påpekades bara ett jamen ojdå tittta ni har råkat falla bort. det kompenserar vi när vi förnyar avtalet. Kompensationen bestod av att höja avtalspriserna med va 20 000 kr / år....
behöver jag säga att vi sa upp oss omedelbart. Använd INTE dem. |
Gav inte mycket när det var omander som ägde siten men då var det i alla fall inte dyrt att ligga med heller.
Nu skulle jag aldrig fundera på det ens. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson