![]() |
Upptäckte en rätt intressant sak med firefox. Om man markerar en text som är formad som en url och drar den markeringen i en ny flik så öppnas denna sida i fliken. Säkert ingen nyhet för firefoxexperten men för den som inte är van kan det vara intressant.
|
Hm där ser man. Smidigt för URL:s som Linkification inte känner igen. Synd bara att man måste(?) ha minst två tabbar uppe för att detta ska funka... (annars döljs mitt tabbfält).
|
Citat:
|
Det fungerar inte för mig, men jag kan skapa bokmärken på detta sätt.... om jag lägger dom i "bokmärksfältet"... fattar inte varför det inte fungerar
|
Wow! Tack för tipset. Detta hade jag helt missat, trots att jag använt Firefox länge.
|
Citat:
|
En annan liten speciell upptäckt är att om man leker med text som inte är länk eller url och drar in den i en tab så verkar den leta själv efter en relevant sida. Jag drog också in en url på tabbraden men ej i en öppnad tab och då öppnade en ny tab automatiskt.
Jag drog in texten nyheter och då dök dagens nyheter upp. Det går också dra in dom ovanför flikarna så får man liknande genvägar till sidor. |
Det blir väl samma sak som om du skulle skrivit ordet i adressfältet? Alltså t ex att den går till första google-träffen på sökordet?
|
tack för tipsen!
lite för lite att göra? ;) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson