![]() |
Microsoft som äger Hotmail anser att Smssidan.se lurar sina besökare att uppge sina inloggningsuppgifter till Hotmail och MSN. Inloggningarna använder de sedan för att komma åt privata e-mailadresser från besökarnas adressböcker, enligt anmälan till Datainspektionen. Microsoft anser att adresserna läggs i en databas som används för att skicka obeställd e-postreklam.
Läs mer |
Intressant.
Vi blev tidigare polisanmälda för detta då funktionen var i drift (c:a 2-3 veckor) och efter polisanmälan blev funktionen nerstängd och mycket riktigt lade också polisen ner utredningen (då brott inte kunde styrkas). Jag vill också dementera uppgifterna att några sådana e-postadresser används för reklamutskick. Vilket vi absolut inte gör. /Joel Smssidan.se |
Trevligt. Hoppas dem får sig en rejæl kænga, ær så førbannat trøtt på deras oønskade reklam.
|
Citat:
hogre an det kravs for att oppna en dorr koper det du sager? Hoppas ni aker dit sa det blir en vagledande dom for alla som sysslar med exakt det ni gor... Sorry for att jag saknar aao. Ar i turkiet (javla tagentbord). |
Citat:
När funktionen användes (under en kortare tid för 2 månader sedan) fick vi mycket riktigt klagomål och folk som tyckte att de inte skulle ha dessa mail varpå funktionen stängdes av (se tidigare diskussion här på WN) Kanske är det även dessa mail Microsoft i så fall syftar till. /Joel |
Ursprungliga versionen av artikeln i dagensmedia utpekade SMS.se som skyldig. Mycket olustigt att bli anklagad för nått man inte håller på med. För övrigt inte första gången jag får skit för Joels spammande... Hoppas du en dag åker dit riktigt ordentligt för allt skit du har skitat från dina mailservrar!
|
:)
|
Citat:
Det är högst olyckligt att vi under en kortare period tidigare i vår använde oss av den funktion Microsoft vill få prövad - "tipsa dina kompisar på MSN automatiskt genom att ange dina inloggningsuppgifter". Funktionen ifråga blev snabbt borttagen från våran sajt och vi har inte sparat och använt dessa adresser för något mer mail än det man då fick som ett tips. Vi har absolut inget att dölja för varken Microsoft eller Datapektionen i det påståendet, då det är helt fel. /Joel |
Nu pratar jag inte bara om denna funktion, för jag vet inte ens hur man gör, jag pratar om din mailserver generellt som spottat ur mer skit än alla andra svenska mailservrar tillsammans, och både du, jag och många andra vet vad vi pratar om...
|
"Som ni en gång provade"
Du har nog rätt :) Man åker ju aldrig dit på något som man redan slutat med. För man gör ju inte det längre, varför ska man då bry sig om tidigare saker? =((( |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:41. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson