![]() |
För att inte hänga ut företaget räcker det med att tala om att jag sökte på ett ord på Google, fick upp och klickade på AdWords-annonsen och kommer till en sida med texten "Directory Listing Denied".
Verkar dumt att betala för trafik till en sån sida :P Är det någon som sett sånt här tidigare? |
Japp... i veckan såg jag att den största annonsen som är högst upp på www.n24.se gick till en 404 sida.
Tror det handlar om okunskap |
Kan det vara så att ni har blockerat hosten i er hosts-fil? Det låter så...
|
Citat:
Blockerar man hosten, så får man inte upp 404 eller "Directory Listing Denied".... Utan man får inte ett DNS svar ens ifall man blockerar... |
Det är rätt vanligt, har jag sett från flera företag, bland annat välkända webhotell som ofta omtalas här, men det är ju deras problem vad de tycker är bra marknadsföring...
|
Det hela handlar mer om komunikation mellan webavdelning och marknadsforing....
|
Jag har jobbat på ett företag (dot.com) där webbplatsens mest inkomstbringande del brukade vara nere ganska ofta p.g.a. problem med en server. Tyvärr fanns det ingen kommunikation mellan teknikavdelningen och mig på marknadsavdelningen som köpte dyra sökord så uppskattningsvis 10-20% av de dyra klicken köptes till en sida som hette "servern kan inte hittas".... Jag försökte få till nån kontakt med teknikavdelningen under 1 års sikt utan framgång.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:49. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson