WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Loopia: 1års gratis webbhotell (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=15062)

Joel 2006-07-13 18:00

Loopia går lite på Resesajternas sista-minuten stuk och erbjuder just nu 1 års gratis webbhotellspaket utan krav och förpliktelser.
Erbjudandet gäller enligt hemsidan tills 31 Juli.

loopia.se

lars 2006-07-13 18:16

Tänk om hostingföretagen kunde försöka locka kunder genom att erbjuda fler och bättre tjänster, istället för att dumpa priset. Jag menar att den här typen av agerande på lite sikt skadar hela branschen... man kan inte leva på att sälja hosting för 0 kronor, och det är klart att Loopia räknar med att de som beställer antingen ska tycka att de är så pass bra, så de väljer att stanna över nästa period, eller missa att säga upp sitt konto i tid, och därmed får betala för år två, när det gäller ordinarie priser.

Helt klart ett smart drag av Loopia (om än inte helt unikt, hade inte exempelvis FS-data nått liknande erbjudande i samband med Internetworlds webbhotell-test i våras?) men jag tycker ändå det är trist att man försöker konkurrera med så låga priser som möjligt, istället för kvalitet och service...

robbanf 2006-07-13 18:28

Förra sommaren gjorde dom samma sak fast då kostade det 5 kronor för ett år. Säkert väldigt många som glömmer bort att säga upp det eftersom man måste säga upp 3 månader i förväg.

Tobab 2006-07-13 18:31

Citat:

Originally posted by robbanf@Jul 13 2006, 17:28
Förra sommaren gjorde dom samma sak fast då kostade det 5 kronor för ett år. Säkert väldigt många som glömmer bort att säga upp det eftersom man måste säga upp 3 månader i förväg.
Exakt! Och då får man pröjsa för ett helt år och då är ju inte Loopia så billiga...

Niclas 2006-07-13 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av Tobab
Citat:

Ursprungligen postat av robbanf

Exakt! Och då får man pröjsa för ett helt år och då är ju inte Loopia så billiga...

Jag testade ett konto hos Loopia förra året för 5 kr och glömde förstås att säga upp kontot i tid, men Loopia var storsinnade och lät mig säga upp det ändå fast jag var några dagar sen enligt avtalet. En eloge till Loopia för det :wub:

Jonny Strömberg 2006-07-13 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av Niclas
Citat:

Originally posted by -Tobab@Jul 13 2006, 18:31
Citat:

Exakt Och då får man pröjsa för ett helt år och då är ju inte Loopia så billiga...

Jag testade ett konto hos Loopia förra året för 5 kr och glömde förstås att säga upp kontot i tid, men Loopia var storsinnade och lät mig säga upp det ändå fast jag var några dagar sen enligt avtalet. En eloge till Loopia för det

Samma här... jag var 2 månader sen :)

Tobab 2006-07-13 21:08

Så snälla var dom inte mot kompisen. Han fick glatt betala ett år plus mysql så det gick ju på en slant...

Baldros 2006-07-13 21:37

Jag beställde för 6 kronor förra året, jag fyllde i blanketten om uppsägning men glömde att skicka in den. Fick nyss hem en räkning på närmare 900 kronor.

Ska iallafall beställa nu igen och skicka in lappen samma vecka jag beställer.

patrikweb 2006-07-13 21:40

Det kan du inte via deras avtal:

"Om man sedan tidigare har beställt ett abonnemang hos oss och ännu inte betalt fakturan för detta abonnemang så är det inte möjligt att anullera denna faktura för att beställa samma domännamn igen, fast med nuvarande erbjudande. Om en tidigare faktura annuleras så kommer det tillhörande domännamnet att spärras från ytterligare beställningar tills dess att vårt nuvarande erbjudande är över. Ytterligare beställningar under detta erbjudande kommer heller inte att tas emot."

Nicke85 2006-07-13 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av Tobab
Citat:

Jag är lite sugen på erbjudandet. Om jag tar det, så kommer jag nog fortsätta efter ett år.

Men just detta erbjudande, hur mycket kommer det kosta varje år?
Står "all inclusive paket", det låter dyrt?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson