![]() |
Någon som kan rekommendera en bra ekonomikonsult som kan hjälpa en mindre verksamhet med bokföring, deklaration, etc.
Bra = Smidig att jobba med, förstår "trafikstyrning", jobbar med mindre verksamheter, rimliga priser, gärna belägen i Stockholm. |
Kan du ange mer specifikt vad du menar med "förstår "trafikstyrning" ".
Jag vet de som jobbar med "rimliga priser" men den typen av bokföringskonsulter undviker jag helst, det kommer surt efter när skattmasen hör av sig. Har du auktoriserad revisor redan nu? Har du aktiebolag? Annan bolagsform? Hur stor omsättning? Hur många transaktioner/verifikat/kundfakturor/leverantörsfakturor/ per år När jag söker efter liknande kompetenser så värderar jag i första hand: - Pålitlighet (dvs håller ingångna överenskommelser, ej psykopater) - att de är villiga att ingå skriftliga avtal - rätt personkemi (att vi pratar samma språk och förstår varandra) - rätt geografiskt läge (max 5 mil från mig) - rätt ambitionsnivå (att de vill lära sig mer om området och är nyfikna) - rätt kompetens (att de vet vad de pratar om) - att de jobbar med rätt verktyg (att de vet vilka verktyg som är lämpliga) - pris Priset kommer i 7:e hand. Är det något av de första 5 som inte stämmer så är jag inte intresserad även om jag får betalt för att anlita dem. |
Rekommenderar återigen Nils C på Totaloffice.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson