WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   feedback på webshop (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14746)

Fluff 2006-06-20 12:24

Hej!

Jag kan på något konstigt sätt inte lägga upp denna tråd i feedback så jag lägger den här ist.

Vore jätte snällt om ni kunde ge lite synpunkter och tankar kring min design på webshoppen.

mvh

Anders, vcore

Designen hittar ni här:

heartex.se/vcore/vcorebeta1.0.bmp

hnn 2006-06-20 14:36

Läs reglerna i Feedback delen!

Citat:

För att undvika reklamliknande inlägg i detta forum har vi valt att begränsa läsning till registrerade besökare och skapandet av nya trådar till de som gjort 20 inlägg på WN.

Sidor som man vill ha feedback på ska vara seriösa projekt. Är du tveksam på om det stämmer överens med din sajt, bör du avstå från att göra ett inlägg. Ta ej tidigare inlägg som måttstock vid bedömningen då vi kommer att moderera denna kategori hårdare än vad vi tidigare gjort när den legat i 'Design & Grafik'-forumet.

Trådar som kan tolkas som reklam mer än önskemål om kommentarer kommer också att tas bort.

#Edit, lade till Quote..

Fluff 2006-06-20 18:11

aha ok..

Fär väl göra några snabba inlägg så jag kan få in skiten på feedback då.

Mats 2006-06-20 18:37

Citat:

Vore jätte snällt om ni kunde ge lite synpunkter och tankar kring min design på webshoppen.
Ser väl ut som alla andra halvtråkiga OsCommerce-shoppar...

Citat:

Fär väl göra några snabba inlägg så jag kan få in skiten på feedback då.
Det är kvalitet och inte kvantitet som räknas för att få vettiga svar ;)...

// Mats

teamweb 2006-06-23 00:01

Citat:

Det är kvalitet och inte kvantitet som räknas för att få vettiga svar
Han menar nog kravet på att göra 20 stycken inlägg för att få skapa en tråd i feedback och då är kravet 20 stycken inlägg. Men inget krav på, vad jag kan se, om inläggen är intressanta eller ens har relevans.

Kan ha helt fel i vad han menar såklart.

Storen 2006-06-23 11:27

Citat:

Originally posted by teamweb@Jun 22 2006, 23:01
Citat:

Det är kvalitet och inte kvantitet som räknas för att få vettiga svar
Han menar nog kravet på att göra 20 stycken inlägg för att få skapa en tråd i feedback och då är kravet 20 stycken inlägg. Men inget krav på, vad jag kan se, om inläggen är intressanta eller ens har relevans.
Kan ha helt fel i vad han menar såklart.

Ja, det är väl lite svårt (omöjligt) att låta systemet avgöra relevansen så klart... Men man bör väl ha i åtanke att ju mer värde man har i sina inlägg, desto mer respekterad blir man..

EDIT//
Hjälper man andra så blir man själv hjälpt av andra!
Skriver man "skräp" blir man bemött med "skräp" och vem tjänar på det?

plan3 2006-06-27 19:47

Tjena alla i tråden,

Jag förundras på hur många som vill diskutera runt att "Fluff" inte har skrivit tillräckligt många inlägg istället för att ge honom vettig feedback på sin webshop, för han är ju inte ute för att göra smygreklam för sin shop.

Så:

Anders, jag gillar grundidén, rent designmässigt är det enkelt och och bra för kunden. Skulle dock vilja ha mer köpsignalerande (detta kanske kommer senare, vad vet jag), t ex månadens specialerbjudande, eller en storsäljare kanske. Skylta med något du tror säljer bra och det du har bra marginaler på. För att kunden ska känna sig trygg när han/hon hittar din sida får du gärna skylta med vilka betalningssätt du tänker ha och ge kunden en känsla att de kan kontakta din kundtjänst smidigt. En bild på en människa under kundtjänst meny skadar aldrig.
Jag skulle vilja visa några exempel på enkelt men skyggt designade webshoppar men med risk för att bli bannad för smygreklam avstår jag idag.


"kunderna kommer till dig som sniglar, men flyr som gaseller om nånting känns fel"


/ Jacob - Musiknörd, Photoshopmupp & E-handelsfantast

Fluff 2006-06-27 20:50

Hej alla!

Tack "plan3", för att du förstår att jag vill ha feedback på min webshop och inget annat.

Klart att det kommer mer köpsignalerande, webshopen är hittils bara en beta, dvs den testas för ev buggar. Är dt viktigt med att visa vad för betalningssätt man har?
appråpå kundtjänst som du nämde, vad tycker du är bäst, online kundtjänst eller bara epost och nummer?

tack för din fina feedback!

Gustafsson 2006-06-27 21:54

Citat:

Jag skulle vilja visa några exempel på enkelt men skyggt designade webshoppar men med risk för att bli bannad för smygreklam avstår jag idag.

plan3, detta gjorde mig nyfiken. Du får gärna skicka ett PM till mig på några enkla och snyggt designade webshoppar, lär nog inte uppfattas som smygreklam då... :)

Widescope 2006-07-01 13:10

En viktig men ofta förbisedd detalj är produktbilder, ett exempel kan vara att ha produktbilder som utstrålar samma "atmosfär" (storlek, placering, ljus, bakgrundsfärg etc).

Eftersom jag antar att du är ute efter att tjäna pengar på din e-shop är jag extra sträng. Jag tycker inte alls layouten lever upp till en godtagbar standard, detta medför inte att layouten är helt att förkasta och avskyvärd, men faktum är att nivån höjs konstant!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson