WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   nameseek.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14710)

foks 2006-06-18 08:08

Hoppas nu inte Surfaren spöar upp mig men jag har också gjort en sajt som listar se-domäner i karantän. Dessutom går det att lägga bud på de domännamn man vill registrera. Inga domännamn kommer att registreras denna vecka, så ni får gärna bli medlemmar och testa att lägga bud.

Något som verkar fel? Något som kan förbättras? Pagerank och inlänkar fixade jag igår så det är fortfarande ett antal domännamn som inte kontrollerats än.

Och adressen är alltså nameseek.se.

Spindel 2006-06-18 12:19

Måste faktiskt säga att denna var ännu bättre än surfarens :)

Alex 2006-06-18 12:58

Varför skall man buda på domännamnen? I vems ägo står dem?
Varför vänder man sig inte bara till ett ombud som registrerar domäner direkt?

Spindel 2006-06-18 13:21

Citat:

Originally posted by Zn4rK@Jun 18 2006, 12:58
Varför skall man buda på domännamnen? I vems ägo står dem?
Varför vänder man sig inte bara till ett ombud som registrerar domäner direkt?

Budgivningen är ju ifall flera är intresserade av domänen. Andra ombud har ju regeln att den som först visat intresse för domänen försöker man regga domänen åt.

Så jag antar att ifall nameseek är snabbast på att ta domäner så finns det ju inte direkt något annat alternativ? ;)

Edit: Missuppfattade dig nog lite. Det är ju domäner i karantän man bjuder på. Alltså inte lediga domäner :lol:

Surfaren 2006-06-18 13:30

Nooooooo! :D

Så det man tjänar här jämfört med min är bara att man kan bjuda på domänerna..? Eller finns det nåt annat bra som jag inte sett?

Du kanske kan jobba lite med designen också, precis som undertecknad blev rekommenderad att göra. ;)

Spindel 2006-06-18 13:31

Citat:

Originally posted by Surfaren@Jun 18 2006, 13:30
Nooooooo! :D

Så det man tjänar här jämfört med min är bara att man kan bjuda på domänerna..? Eller finns det nåt annat bra som jag inte sett?

Du kanske kan jobba lite med designen också, precis som undertecknad blev rekommenderad att göra. ;)

Nja, man kan ju sortera efter PageRank och antalet inlänkar. Det kan man ju inte på din?

Surfaren 2006-06-18 17:56

Citat:

Originally posted by Spindel@Jun 18 2006, 13:31
Nja, man kan ju sortera efter PageRank och antalet inlänkar. Det kan man ju inte på din?
Ah, se där ja... :)

foks 2006-06-18 18:09

Citat:

Originally posted by Spindel@Jun 18 2006, 13:21

Budgivningen är ju ifall flera är intresserade av domänen. Andra ombud har ju regeln att den som först visat intresse för domänen försöker man regga domänen åt.
Så jag antar att ifall nameseek är snabbast på att ta domäner så finns det ju inte direkt något annat alternativ?

Ja, precis. När domänen väl blir ledig försöker vi registrera den åt den kund som betalar mest, inte den kund som anmälde sig först.

Se upp Surfaren, jag har fler idéer på gång. ;)

Mattias 2006-06-20 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av foks
Citat:

Ursprungligen postat av Spindel
Så jag antar att ifall nameseek är snabbast på att ta domäner så finns det ju inte direkt något annat alternativ?

Ja, precis. När domänen väl blir ledig försöker vi registrera den åt den kund som betalar mest, inte den kund som anmälde sig först.

Då är det även viktigt att ni har ett kick-ass system för att norpa alla domäner.
Annars blir det totalt meningslöst att tävla där.

Spindel 2006-06-20 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av Mattias
Citat:

Originally posted by -foks@Jun 18 2006, 18:09
Citat:

Ursprungligen postat av Spindel

Då är det även viktigt att ni har ett kick-ass system för att norpa alla domäner.
Annars blir det totalt meningslöst att tävla där.

Det som talar för Nameseek är väl att man har ett system där de olika ombuden får provision genom budet om de lyckas ta domänen. Ju bättre bud desto större att ombudet satsar på att "vinna" domänen.

De flesta snapback-tjänster (svenska iaf) har ju systemet: fast pris och den som först anmäler sig.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson