![]() |
Jag behöver kunna skapa nya webbplatser i IIS6 / windows 2003 direkt från en asp sida. Jag har provat många olika varianter, men säkerheten i iis6 verkar vara så hög att detta är näst intill omöjligt. Tanken är alltså att asp sidan skall kunna trigga något skript som skapar den nya webbplatsen.
Från cmd fungerar följande: Kod:
CScript.Exe c:/windows/system32/iisweb.vbs /create C:\mattitestar "mattitestar". Kod:
Set WshShell= Server.CreateObject ("WScript.Shell") Kod:
<script LANGUAGE="vbscript" RUNAT="Server" src="iisweb.vbs"></script> |
Du kan skapa filer och siter från asp-sidor men du kan inte köra vbs-filen utan du måste programmera själv. Inte så jätteknepigt men lite jobbigt om man vill använda mycket inställningar.
Ett annat alternativ är att du använder cgi-bin eller scripts (vilket av dem du har) men det har jag aldrig provat själv. Rent teoretiskt så borde det fungera att exekvera filer där (cscript.exe t.ex.). EDIT: Du kan använda koden i iisweb.vbs som utgångspunkt för en egen asp-fil. Det finns också färdiga asp-filer men jag kommer tyvärr inte ihåg var jag hittade dem. :( |
Har inte tittat närmare på det men denna kanske klarar av det du önskar.
http://www.iis-resources.com/modules...ile.php?lid=31 (Web based administration of IIS Install, Modify, Delete WWW & FTP sites Now supports IIS6's Application Pools!) |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:49. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson