![]() |
Communities kan skapa en god och lönsam relation till kunderna
Text från: http://betaalfa.polymono.net/ (en blogg jag rekommenderar starkt) "Communispace är ett amerikanskt företag som för andra företags räkning driver varumärkesspecifika communities. När de frågade 2196 av medlemmarna på dessa mötesplatser fick de veta följande: * 82 procent av medlemmarna sa att de mer troligt kommer att rekommendera företagets produkter till andra än vad var troligt innan de blev medlemmar i communityn. * 54 procent sa att de blivit mer benägna att handla företagets produkter efter det att de blivit medlemmar. Slutsatsen som går att dra är att: När kunderna känner att företaget lyssnar på dem kommer de också att sprida vidare sina goda erfarenheter och omdömen till andra." Läs mer: Church of the customer blog |
Man bör väl ta undersökningen med en nypa salt i och för sig. Utan att ha fördjupat mig i källorna kan jag notera:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:08. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson