WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Tradedoubler lanserar kontextuella annonser (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14517)

mr_lundis 2006-06-07 18:55

Jag läste just hos idg att Tradedoubler kommer att lansera kontextuella annonser efter sommaren.

Här är artikeln:
http://internetworld.idg.se/ArticleP...751_IW.dbp.asp

Så min fråga är om någon möjligtvis vet mer?

Timofey 2006-06-07 20:11

Jag säger bara yess! Hoppas det blir lika bra som Google AdSense :)

kers 2006-06-08 00:39

Citat:

Originally posted by alltinggratis@Jun 7 2006, 20:11
Hoppas det blir lika bra som Google AdSense

Det vore ju verkligen trevligt. Men eftersom de efter sju (?) år inte ens lyckats bygga ett vettigt adminstrations och kundsystem så satsar jag inte många ören på det ;)

clirre 2006-06-08 11:46

Kommer de att göra dessa annonser på en blöt kick-off resa på samma sätt som de gjorde menysystemet och sökfunktionen :)

Emil_P 2006-06-29 21:20

Citat:

Originally posted by mr_lundis@Jun 7 2006, 18:55
Jag läste just hos idg att Tradedoubler kommer att lansera kontextuella annonser efter sommaren.
Är detta något som är eftertraktat bland webmasters? Själv skulle jag nämligen inte använda det i och med att jag vill ha 100% koll på vilka annonsörer som syns på mina sajter. Men fördelen med att slippa administrera annonser kanske är alltför lockande så man minskar sina krav, eller vad säger ni?

Jon A 2006-06-29 21:33

Missdomain: Det fungerar ju som Adsense och rätt många webmasters verkar nöjda med det?

Lundmark 2006-06-29 21:36

Citat:

Är detta något som är eftertraktat bland webmasters? Själv skulle jag nämligen inte använda det i och med att jag vill ha 100% koll på vilka annonsörer som syns på mina sajter. Men fördelen med att slippa administrera annonser kanske är alltför lockande så man minskar sina krav, eller vad säger ni?
Har man ett forum är det ju bra om reklamen är om det som behandlas i tråden.

Emil_P 2006-06-29 21:40

Citat:

Originally posted by Jon A@Jun 29 2006, 21:33
Missdomain: Det fungerar ju som Adsense och rätt många webmasters verkar nöjda med det?
Jag vet hur det fungerar, min fråga var om man som webmaster vill ha denna tjänst. Jag har själv kört med Adsense på min sajt www. starta eget.se och fick mest upp annonser från pyramidspel och mlm-företag, vilket gjorde att jag ganska snabbt tog bort annonserna i och med att man vill inte sänka förtroendet som man byggt upp under en så pass lång tid.

vco-systems 2006-06-29 23:09

Citat:

Originally posted by MissDomain@Jun 29 2006, 21:40

Jag har själv kört med Adsense på min sajt www. starta eget.se och fick mest upp annonser från pyramidspel och mlm-företag, vilket gjorde att jag ganska snabbt tog bort annonserna i och med att man vill inte sänka förtroendet som man byggt upp under en så pass lång tid.

Lite off-topic....
Ni har inte funderat på att byte till ett vettigare forum-system.... där det går att sortera trådarna efter senaste inlägg.

grazzy 2006-06-29 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av MissDomain
Citat:

Ursprungligen postat av Jon A

Jag vet hur det fungerar, min fråga var om man som webmaster vill ha denna tjänst. Jag har själv kört med Adsense på min sajt www. starta eget.se och fick mest upp annonser från pyramidspel och mlm-företag, vilket gjorde att jag ganska snabbt tog bort annonserna i och med att man vill inte sänka förtroendet som man byggt upp under en så pass lång tid.

Det går att blockera upp till 200 domäner i gränssnittet för adsense. Men visst, det kan vara lite jobbiga annonser ibland (sd-kuriren.se hade ju en uppmärksammad annonsrunda nyligen tex..).

Edit: och ja, man vill ha en sådan tjänst. Varför? För att inte lägga alla äggen i samma korg helt enkelt. Jag har lagt rätt mycket tid på att få upp en inkomst via tradedoubler jag kan leva på senaste tiden. Möjligheten att ens inkomster från Adsense stannar av finns alltid.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson