![]() |
Är det någon som använder TBA Media / Internet.se som webbhotell och har problem med att deras server verkar gå ner till och från (oftas runt midnatt). Men har nu när jag skriver dehär varit nere mellan kl 11:00 - 13:00, driver man en internetbutik betyder dessa "små" driftfel att man tappar mängdvis med kunder. Och t.o.m deras egna www.internet.se är ju nere samtidigt som vår butik.
|
Kommer inte heller in nu när jag testar. Byta webbhotell direkt. Det är värt pengarna. Kolla ordentligt vad det är för webbhotell innan du gör ditt slutgiltiga val.
|
Citat:
|
Citat:
Tittade på deras abonnemang och de var riktigt dyra - trodde inte att det skulle vara sådana här problem med dem. Får kanske prata med kunden (en ny kund). /Peter |
Kan tänka mig man kör backup vid midnatt.
Mitt förra webhotel gjorde det. databasen vart iaf helt oåtkomlig under denna tiden. |
Då har man allt konfat saker och ting lite fel.
|
Citat:
|
Med tanke på att det fortfarande är omöjligt att komma åt internet.se får det nog vara en rätt ordentlig backup :)
Nej, något annat är fel. Varken ns.tba.net eller ns2.tba.net (som förövrigt ligger i samma nät) svarar. |
Nu är klockan 10:35 måndag förmiddag, och de är fortfarande oåtkomliga.
Undrar om tba.net och internet.se kanske låg hos PRQ? ;) Nej, men det är allvarligt det här. Skulle ha utfört ett jobb åt en kund nu på förmiddagen, men det går ju inte. /Peter EDIT: Stavfel |
sidan är uppe men är seg som sirap.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson