![]() |
Jag sitter för närvarande och försöker klura ut hur jag ska få fram den betalande kundens mobilnummer som han/hon använt för att betala via sms till mig. Skulle vilja göra ett smidigt system att skicka tackmeddelanden och sedan se till att alla hamnar i en databas, med mobilnummer.
Någon som vet hur jag plockar fram telefonnummret med mosms? Tack på förhand. |
Hämta numret från "& request.querystring("nr") &"
|
Ska du spara numret så:
sms = Request.QueryString("sms") nr = cStr(request.querystring("nr")) Connection.Execute("Insert Into Sms (Mobilnummer,Sms,Datum) Values('"& nr & "','"& sms & "','"& now() & "')") |
Kom ihåg att det är enkel kod. Skriver någon tex ett sms som innehåller ' så funkar det inte att lägga datan i databasen.
|
Vem ahr sagt att det är ASP han använder
|
Ursäkta mig kanske skulle sagt att jag kör PHP :)
Hur skriver man i PHP då? Vad menar du? Så om man ska beställa en bild med och skriver "Test bild_nr1" till sms-nummret så funkar det inte att skaffa fram nummret? |
För att hämta båda variablerna, både nr & sms-texten:
$nr= $_REQUEST["nr"]; $sms = @urldecode($_REQUEST["sms"]); Har för mig att det finns flera kodexempel på www.mosms.se som förklarar lite mer ingående, där finns både för ASP & PHP. |
Jag hittade kodexemplen men där tror jag det inte stod nåt om hur man får tag på telefonnummret.
Tack så mycket för hjälpen, det här borde funka nu. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:29. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson