WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Autosurf och HYIP (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14298)

JohnM 2006-05-27 13:43

Vad har ni för erfarenheter gällande Autosurf och HYIP?
Är ju flera här som investerar på olika sätt och tjänar pengar på nätet på olika sätt.

Tänkte satsa ganska hårt på det här nu :)

Timofey 2006-05-27 16:01

JAG TIPSAR DIG INTE GÖRA DET.
Har provat det för ett tag sedan och misslyckats. Några HYIPs har jag tjänat på, men även blivit rejält blåst i vissa. Så jag tipsar dig som sagt att lägga ner idén.

grazzy 2006-05-27 16:41

Vad har autosurf och get rich-quick med det vi hör på WN gör? Ingenting.

JohnM 2006-05-27 18:41

Citat:

Originally posted by grazzy@May 27 2006, 16:41
Vad har autosurf och get rich-quick med det vi hör på WN gör? Ingenting.
Exakt, det är därför jag skriver i "offtopic" :P

JohnM 2006-05-27 18:45

Citat:

Originally posted by alltinggratis@May 27 2006, 16:01
JAG TIPSAR DIG INTE GÖRA DET.
Har provat det för ett tag sedan och misslyckats. Några HYIPs har jag tjänat på, men även blivit rejält blåst i vissa. Så jag tipsar dig som sagt att lägga ner idén.

Vad hade du för strategi? Vilka typer av HYIP´s investerade du i?
Dom kommer ju och går hela tiden. Jag sitter å letar lite efter strategier på olika HIYP-forum.

Att vara med i bara en cykel i programmet (man sprider sina risker i 10 program samtidigt) sen ta ut pengarna och investera i 10 andra program gör ju att man minimerar riskerna.

Timofey 2006-05-27 18:57

Det har jag försökt med i typ ett halvår eller så.
Som sagt:
Lägg ner idén, lär dig på andras misstag, inte dina egna.

Ben 2006-05-27 19:16

Citat:

Bästa sätten att undvika att bli lurad

Eftersom minst 95% av alla HYIPs bara är lurendrejeri så är det svårt att unvika att bli lurad men man kan i alla fall förbättra oddsen något genom att kolla upp programmen så mycket som möjligt. Ett av det bästa och enklaste sätten att besöka forumen. Börja med programmets eget forum. Kolla vad medlemmarna verkar ha för inställning till programmet. Verkar där vara mycket problem? Hur bemöter i så fall admin problemen? Forum där negativa inlägg tas bort eller inte alls besvaras kan ses som ett varningstecken. Det bästa är om admin hela tiden besvarar och löser problem när de dyker upp.

Intressant, 95% av alla hyip är lurendrejirier. Bara det borde ju få de normalt begåvade att höja på ögonbrynet.

Källa: hyipsweden.se/lurad.htm

JohnM 2006-05-27 19:31

Citat:

Originally posted by Ben@May 27 2006, 19:16
Citat:

Bästa sätten att undvika att bli lurad

Eftersom minst 95% av alla HYIPs bara är lurendrejeri så är det svårt att unvika att bli lurad men man kan i alla fall förbättra oddsen något genom att kolla upp programmen så mycket som möjligt. Ett av det bästa och enklaste sätten att besöka forumen. Börja med programmets eget forum. Kolla vad medlemmarna verkar ha för inställning till programmet. Verkar där vara mycket problem? Hur bemöter i så fall admin problemen? Forum där negativa inlägg tas bort eller inte alls besvaras kan ses som ett varningstecken. Det bästa är om admin hela tiden besvarar och löser problem när de dyker upp.

Intressant, 95% av alla hyip är lurendrejirier. Bara det borde ju få de normalt begåvade att höja på ögonbrynet.

Källa: hyipsweden.se/lurad.htm

Jag är så pass begåvad så jag kan lura dom som försöker lura mig :D

Nej men allvarligt. Visst, dom flesta startar ju upp dessa program för att efter en viss tid ta pengarna och sen inte höra av sig något mer eller skylla på att programmet lades ner pga folk hackades deras konto eller whatever.

Det intressanta är ju att se statistik över hur länge en genomsnittlig HYIP finns, när sannolikheten är som störst att den läggs ner osv.

BigDuke 2006-05-27 20:32

Är inte det här bara en form av tillkrånglade pyramidspel där man inte fattar vad man betalar för egentligen? Därav ständiga kollapser och nystarter.

http://www.cint.se/debatt/ShowForum.aspx?ForumID=6 borde vara rätt målgrupp för dina frågor...

FLASHBACK 2006-05-27 22:58

12DP (12 daily pro) som krashade för ett tag sen gick jättebra, i alla fall för de som hann ta ut pengarna innan det gick i stöpet..

Jag kan rekommendera det lika mycket som börsen "det gäller att veta när man skall "dra sig ur""

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson