Citat:
Originally posted by Ben@May 27 2006, 19:16
Citat:
Bästa sätten att undvika att bli lurad
Eftersom minst 95% av alla HYIPs bara är lurendrejeri så är det svårt att unvika att bli lurad men man kan i alla fall förbättra oddsen något genom att kolla upp programmen så mycket som möjligt. Ett av det bästa och enklaste sätten att besöka forumen. Börja med programmets eget forum. Kolla vad medlemmarna verkar ha för inställning till programmet. Verkar där vara mycket problem? Hur bemöter i så fall admin problemen? Forum där negativa inlägg tas bort eller inte alls besvaras kan ses som ett varningstecken. Det bästa är om admin hela tiden besvarar och löser problem när de dyker upp.
|
Intressant, 95% av alla hyip är lurendrejirier. Bara det borde ju få de normalt begåvade att höja på ögonbrynet.
Källa: hyipsweden.se/lurad.htm
|
Jag är så pass begåvad så jag kan lura dom som försöker lura mig :D
Nej men allvarligt. Visst, dom flesta startar ju upp dessa program för att efter en viss tid ta pengarna och sen inte höra av sig något mer eller skylla på att programmet lades ner pga folk hackades deras konto eller whatever.
Det intressanta är ju att se statistik över hur länge en genomsnittlig HYIP finns, när sannolikheten är som störst att den läggs ner osv.
|