WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   aktier.. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14029)

AnOnYmUs 2006-05-10 22:58

Tjo.

Vet att .biz suger men skulle ändå vilja veta om det ligger ngt värde i aktier.biz?

Tacksam för seriösa svar..

// AnOn

dee 2006-05-10 23:03

Jag tänker så här:

"aktier" är svenskt ord. ".biz" är inte svenskt = dålig kombination. Hade du haft aktier.se hade det däremot varit grymmt eller om du hade shares.biz hade varit bättre än "aktier".

".biz" tycker jag passar på en sajt där man vill presentera sin business kanske. Men kan man få .com/.net så tar jag en av dom any day.

Edit: I mina ögon är värdet mycket lågt då jag tror att det är svårt att bygga en business på den domänen.

AnOnYmUs 2006-05-10 23:16

Sant, är inte aktier = affärer då? ;)

autosvar 2006-05-10 23:17

Citat:

Originally posted by AnOnYmUs@May 10 2006, 22:58
Tjo.
Vet att .biz suger men skulle ändå vilja veta om det ligger ngt värde i aktier.biz?

Alla är inte lika .biz-skadade som vi på forumet så planerar du att utveckla en relevant tjänst är det inte helt omöjligt att du kan arbeta in domännamnet hos målgruppen - aktier och business hänger trots svengelskan ändå lite ihop och funkar nog långt bättre än t.ex. satsadinaslantar.com eller spelapaborsen.se. Men vill du bli av med bara domännamnet så får du nog värdera det utifrån ett eventuellt mervärde ur sökmotorsynpunkt. Vad hade du tänkt ha den till när du reggade den?

AnOnYmUs 2006-05-10 23:24

Citat:

Ursprungligen postat av autosvar
Citat:

Ursprungligen postat av AnOnYmUs
Tjo.

Alla är inte lika .biz-skadade som vi på forumet så planerar du att utveckla en relevant tjänst är det inte helt omöjligt att du kan arbeta in domännamnet hos målgruppen - aktier och business hänger trots svengelskan ändå lite ihop och funkar nog långt bättre än t.ex. satsadinaslantar.com eller spelapaborsen.se. Men vill du bli av med bara domännamnet så får du nog värdera det utifrån ett eventuellt mervärde ur sökmotorsynpunkt. Vad hade du tänkt ha den till när du reggade den?

Anledning till att jag registrerade den idag var för att en arbetskamrat håller på med aktier. Det är ju näst intill omöjligt att få .se .nu .com .net .org när det gäller ordet "aktier" så jag snappade bara upp namnet för nöjes skull.

Återstår att se om han vill ha den eller om jag ska sälja den.

dee 2006-05-11 00:32

Jo om man tänker aktier och business så blir de nog bra :)

tartareandesire 2006-05-11 01:06

Instämmer i stort med svaren. Som ren domän är värdet ytterst litet men det är ett bra namn om man utvecklar en populär tjänst. En "slang-TLD" är enligt mig en ytterst dålig idé från början och den har fått dåligt rykte....

bonsai 2006-05-15 14:42

Ser inget större värde i den.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson