![]() |
https://www.handlasmart.se/domannamn
Jag kollade nyss genom vilka se-domäner på två bokstäver som fortfaranade är lediga. Eftersom jag inte hittade någon jag ens överväger att registrera så publicerar jag istället listan över lediga domäner här, så ni slipper söka genom alla :-) ac.se bd.se gz.se iy.se jq.se jx.se jy.se jz.se kq.se kx.se oq.se qf.se qg.se qj.se qn.se qo.se qv.se qy.se ry.se uq.se wj.se wx.se wy.se xf.se xg.se xh.se xj.se xk.se xn.se xq.se xr.se xu.se yb.se yd.se yh.se yj.se yk.se yn.se yq.se ys.se yv.se yw.se zg.se zh.se zj.se zl.se zv.se zy.se |
Citat:
AC är förkortning för västerbotten vilket är spärrat, även om nic.se kassa whois-system inte visar det. I know because I tried to take it. |
BD - Norrbotten. Har dock inte provat regga den.
|
yw.se - YourWeb - Portalsite?;)
|
Citat:
dvs t.ex. apa.ac.se |
Skulle regga Iz.se idag, en domäner jag har kollat på ett tag.
Så upptäckte jag att den reggades för 4 dagar sedan =( Jag har haft den i tanke länge, men kanske rädda mig från ännu en onödig domän ^^ Tack för listan iaf, ska titta om det finns något som låter bra. |
Alltid kul med korta domäner.
Råkade köpa på mig mb.se med tanken på något med MoBil (*host*) men stekte den tanken rätt snabbt. Får se om jag kommer på något annat istället... :huh: |
Citat:
Skulle de vinna tvisten tro om de ville ha din domän? |
Det där med "tvisten" är en intressant fråga och vem avgör?
Om jag t.ex skulle registrera något i stil med vodafone.se som alla skulle förknippa med företaget vodafone. Kan jag sälja domänen till dom? Pressa dom på pengar? Kan dom tvinga mig att lämna ifrån mig domänen? Varför? En förkorting som MB är juh helt sjukt och jag tror inte någon direkt tänker på mercedes benz när dom ser MB? eller? Får gärna tippsa om lite intressant läsning om ni vet någon sida. Gärna där man kan se olika "tvister"... Tack för mig Godnatt. |
Svenska domännamn avgörs hos II-stiftelsen
Där finns pågående tvister och även avslutade tvister. Väldigt intressant läsning faktiskt. WIPO avgör tvister under andra topdomäner. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson