WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Detta är offtopic men... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=13891)

Johan H 2006-05-03 08:44

Jag har följt nyheterna de sista dagarna ang bobby (ungen som hittades död).
Jag vet inte vad som är värst, att han vart slagen, att de bar ut han i snön och skotta snö över han (med lite kläder på sig) och att styvfarsan satte sig på han eller att han "flydde" till hönshuset för att få sova & slippa "tortyren" (sova ute i kylan med fodersäckar som täcke..).

Det finns bara ett rätt straff för dessa 2 vuxna människor och det är inte ett fängelsestraff.
Stackars unge, vem vet hur länge detta har pågått. Fyfan.

Storen 2006-05-03 09:27

Ja, det är svårt att undgå bli känslosam av detta...

Off Topic må hända, men helt klart aktuellt

Davve 2006-05-03 09:53

Har ni då läst om tjejen som vid 13 års ålder fick föda sin pappas barn då? Vart fan är världen på väg? :(

Andreas Bard 2006-05-03 10:56

Ja, kan inte förstå att människor inte har en spärr. Dessa människor är ju helt klart sjuka, och det är en riktigt sjuk värld vi lever i, ingenting förvånar mig längre.

Spindel 2006-05-03 11:15

Ännu sjukare är sossarna/en hel del andra politiker som tror att man kan "tvätta" dessa sjuka odjur till riktiga människor igen. Att vara psykiskt sjuk i dagens (s)amhälle och begå brott belönas med lägre straff. Borde vara tvärtom, är man psykiskt sjuk och begår brott borde det vara dödstraff. Undrar då hur många som verkligen skulle hävda att de var psykisk sjuka när de gjorde brottet :rolleyes:

Davve 2006-05-03 11:18

Eller att de får avtjäna sitt straff i ett annat EU land så vi slipper betala för dessa typer med våra skattepengar. Sätt de i Estniska eller polska fängelsen, jag lovar att de inte gör om det sedan :)

Johan H 2006-05-03 11:57

Ryskt arbetsläger skulle jag rösta för, ingen jävel som skulle våga på sig att försöka fly då.

tartareandesire 2006-05-03 12:50

Den dagen dödsstraff går igenom i Sverige flyttar jag garanterat härifrån, då vill jag inte längre kalla mig svensk.

Johan H 2006-05-03 12:56

Citat:

Originally posted by tartareandesire@May 3 2006, 12:50
Den dagen dödsstraff går igenom i Sverige flyttar jag garanterat härifrån, då vill jag inte längre kalla mig svensk.
Varför? Du anser att det är rimligt att leva med risken att grova brottslingar
begår samma brott igen då de kommer ut?

Ska sanningen fram så finns det självklart massa människor på denna jord
som inte förtjänar att leva och det baserar jag inte på en individs åsikt eller dylikt
utan på dess handlingar.

Spindel 2006-05-03 13:27

Citat:

Originally posted by tartareandesire@May 3 2006, 12:50
Men om en återfallsmördare hugger ned någon i din familj. Tycker du det då är rätt att den personen får leva vidare och efter sitt andra fängelsestraff kunna göra om samma procedur och döda fler människor? Snubben hamnar troligtvis ändå bara 3 år på ett psykhem, där maten är bättre än vad pensionärer och skolbarn får till lunch. Är det rättvist?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson