![]() |
Hej det var länge sen jag postade på ett svenskt forum och efter att ha läst här en stund känns det som om ni är lite insnöade och inte tar till vara på alla tillfällen att marknadsföra er så här är några tips.
Använd "social bookmarking" dom sidorna är hur bra som helst för en ny sida. Jag gjorde en ny sida http://gainingpagerank.com om att skaffa inlänkar för en vecka sen, jag har bara hunnit använda dom men sidan ligger ändå två på Google när man söker efter "gain pagerank" bland över en million träffar. Skriv i http://wikipedia.org om det ni håller på med. Dom har otroligt nog inte rel=nofollow på sina länkar men dom har aktiva moderatorer så ni ska absolut inte spamma dom utan bara på ett objektivt sätt berätta om er fantasiska tjänst. Skriv artiklar och skicka ut till allt och alla. Det här kanske är lättare att göra på internationella sidor där det finns många sidor som förmedlar artiklar. Men det finns definitivt många svenska webmaster som inte skulle tacka nej till gratis innehåll för sina sidor. Det konstigaste tycker jag nog nästan är att det är så få som använder automatiskt länkbyte jag hade inte ens hört talas om Link Vault innan jag började hänge på internationella forum. Om inte ni har det heller så är det en tjänst som gör att du kan ha massor med länkar på en sida och därmed få ut något som dom kallar Vaultage som du sen kan använda för att få egna länkar till vilken sida du vill. |
No suggestions for gain pagerank.
No suggestions for gaining pagerank. ... Inga sökningar = Ingen trafik = Inga inkomster = Inge bra = Ingen konkurrens |
Jodå det finns både trafik och inkomster.
Jag antar att du använt overture eller liknande villket inte är världens mest exakta verktyg... Jag vet att det inte är världens mest konkurensutsatta sökord men sidan är mindre än en vecka gammal och har inte en enda "bra" inlänk och det finns trots allt cirka 1,110,000 andra sidor som matchar enligt google |
Citat:
- Wikipedia har som policy att de _inte_ är en länkkatalog, om du skriver en artikel där med syftet att länka så har du redan där brutit mot deras regler imho. -Social bookmarking på de stora siterna funkar kasst nuförtiden, du måste fuska ordentligt mycket för att få upp en tvivelaktig sida högt på tex digg.com . -No offense, men hela "skriva artiklar och få en länk" och "artikelsite"-ideen tycker jag vi kan låta indierna behålla. :P -Sättet som du beskriver Link-Vault i en annan tråd här gör inte direkt att jag blir så sugen på att arbeta med dem, om du rekommenderar att man "myglar" när man signar upp är det väl knappast nån ide att vi andra skall vara med heller. För att ge lite kreativa tips som jag själv tycker är betydligt bättre, så kommer två här: - Link baiting. Skapa en kontroversiell kampanj och få inlänkar från folk som tycker du är knäpp, galen, rolig eller smart. Se flestannonser.se :-p. - Funktioner. Skapa en funktion på din site, jag själv gör det med nyheter, resor, roliga klipp och det mesta jag kan komma på. Byt sedan gratis access till tjänsten mot en länk tillbaka. |
Citat:
Och det jag menade i den andra tråden var mest att det inte ser speciellt fint ut på en sida med massor utlänkar som man inte har placerat ut själv. Alltså tar man en gammal domän för det syftet och får bara inlänkar till sin nuvarande sida. Ja jag medger att en del jag skrev är är på gränsen till spam men i wikipedia står det så vitt jag vet bara att man ska "skriva från en neutral ståndpunkt". Men det går inte att hålla på hela livet att följa alla konventioner och vara strikt etisk i allt man göra. Och social bookmarking syftade inte till att hamna överst på digg utan att få 20 inlänkar från olika sidor med hög pagerank gratis och väldigt snabbt. Citat:
|
Och jag antar att man hittar syftet med ditt inlägg här, under punkt 4 i din guide :)
|
Citat:
Det kanske är en av anledningarna... Men framför allt är det för den fantastiska feedbacken ;) |
Citat:
Det var framförallt ordvalet "proppar sidan full" jag vände mig mot ärligt talat. Citat:
Varför inte utöka befintliga artiklar (relevant) med material du har skrivit och tacka dig själv med en inlänk istället? Det funkar ibland och ibland så finns det nitiska moderatorer som inte alls håller med om att man förtjänar en länk. Citat:
Säg inte "hur lurar jag fler besökare att klicka på min adsense-annons?", säg "hur får jag mina annonselement att passa bättre in på min sida". Citat:
Lägg tiden på att utveckla en kickass-tjänst istället, det ger stabilare inkomst även om 3 år. |
Citat:
Citat:
Citat:
Det är en ganska bra början på en sida sen är inte arbetet alls i närheten över med det. Citat:
|
Har registrerat mig på onlywire.com.
När jag har skrivit in nedanstående url:en i mitt webbadressfält och tryckt enter så har jag alltså skapat 17 länkar totalt på dom listade siterna på onlywire.com? http://www.onlywire.com/api/add?url=...ne&tags=search |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson