WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   B-one.nu Rekomenderas Som Host (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=138)

Laban 2003-05-20 01:11

Halloj,

Total ny på detta forum så vi får se om jag lyckas klampa i klaveret med mitt första inlägg. Hoppas inte det dock.

Ville egentligen bara säga att för er som söker vettig host så kan jag rekomendera B-one.nu.
500 spänn och du får .net, .com, .org domän reggad plus 100MB utrymme.

Inte så imponerande så här lång va?

Det roliga kommer här:
ASP, PHP4, MySQL, Fri trafik, fria antal logins samt obergränsat antal POP3.

Själv har jag inte lyckats hitta någon host som har varit så här "bra".

Deras servrar står på 2*100MB linor i danmark, har visserligen haft en del problem nyligen med php sidorna (asp + html har funkat klockrent)...men nu har de löst det hela.

Nåja, det var det hela...tänkte jag skulle säga det eftersom jag såg en del trådar som sökte vettig host.
Hoppas som sagt man inte blir sågad totalt här nurå :D

Jens 2003-05-20 01:18

Välkommen!

Vissa har haft lite blandade erfarenheter av b-one.nu redan. (om man går tillbaka en tid i forumet.)

http://forum.wn.se/index.php?act=ST&f=2&t=51&s=

Tydligen kan dom bland annat inte hålla sin policy "Fri trafik" vilket är fullt förstående men då ska man inte skriva att man har fri trafik heller :)

Vilken sida hostar du förresten på b-one.nu och hur många besök har du per dag? (Det står inget på din info, du bör lägga till det!)

viper 2003-05-20 03:29

Citat:

Originally posted by Silon@May 19 2003, 11:18 PM
Välkommen!

Vissa har haft lite blandade erfarenheter av b-one.nu redan. (om man går tillbaka en tid i forumet.)

http://forum.wn.se/index.php?act=ST&f=2&t=51&s=

Tydligen kan dom bland annat inte hålla sin policy "Fri trafik" vilket är fullt förstående men då ska man inte skriva att man har fri trafik heller :)

Vilken sida hostar du förresten på b-one.nu och hur många besök har du per dag? (Det står inget på din info, du bör lägga till det!)

Jag mailade dom en gång angående fri trafik delen och det är så att det är fri trafik upp till 500mb, eller hade för ca 6 månader sedan då jag kollade upp dom.

Thomas 2003-05-20 12:23

Citat:

Originally posted by viper@May 20 2003, 01:29 AM
fri trafik upp till 500mb
Tillåt mej små le, anser att det är kriminellt att uttrycka sig så!

För vissa är 500 mb ca 1 timmes förbrukning.

Thomas

Laban 2003-05-20 12:48

Jo Jo.. hehe

500 MB / timme ... men då ska man nog låta bli "billighets alternativen" som b-one.nu

De hade problem med mycket då jag reggade mig där. Mest var det php sidor som inte funkade och laddade som de skulle...dessutom verkade de ha lite för klen hårdvara för antalet kunder.
Men som sagt, för mina behov så funkar numera b-one.nu som host kanon.

På tal om supporten hos dem... när det strulade som värst som mailade jag till dem via "Support" och fick faktisk svar inom 30 minuter...bara en sån sak :D.

Viktor 2003-05-20 15:51

Välkommen laban.

Du missade det viktigaste (?), nämligen bandbredd. Det är där pengarna verkligen kan springa iväg. Och som du ser på svaren du fått så är fri trafik inte något som existerar för vissa av oss.

500MB kanske passar vissa men långt ifrån alla och inte i närheten av "oss stora".

Thomas 2003-05-20 16:19

Citat:

Originally posted by Viktor@May 20 2003, 01:51 PM
500MB kanske passar vissa men långt ifrån alla och inte i närheten av "oss stora".
Anledningen till att jag var ironisk var att 500 mb knappt räcker till en amatör, några pdfdokument och lite annat lull lull så klarar sig inte ens "Annas sybutik", men 500mb är rätt om man är ärlig och skriver 500mb, det kriminella är när man skriver fri trafik.

Det dessa hostingföretag klarar sig undan juridiskt på är att man drar onormalt mycket CPU enligt deras mått mätt så den slår in före transfern, men inte ens där skulle b-one med 500mb klara sig!

Nu skall vi inte glömma att hostingen kostar 12 kronor eller nåt liknade så hade dom bara inte skrivit 500 mb transfer så hade allt varit helt okey och mycket prisvärt.

Thomas

Tobbe 2003-05-20 19:11

Om dem ändå hade haft någon finstilt text i annonserna så... men nu är det ju inte så.

WN, hur menar du med CPU, menar du att de stänger ens konto pga för mycket cpu innan du hinner passera trafikgränsen? Borde man inte kunna anmäla dem för falsk marknadsföring ändå? I alla annonser på bl a aftonbladet.se etc står där stort och tydligt fri trafik?

500 räcker också som sagt, inte ens en timme... håller även med om teorin kring "Annas sybutik", 500 är ytterst lite även för riktigt små aktörer.

Ställ er sedan också frågan, hade ni orkat ta hand om 100 webhotells kunder för en tusenlapp i månaden? Tror inte det håller i längden ärligt talat.. prishöjning/företagsförsäljning? Fast det är klart, det här har vi diskuterat en gång så jag tror inte nån av oss orkar gå igenom diskussionen en gång till B)

Thomas 2003-05-20 21:03

Citat:

Originally posted by dm.se@May 20 2003, 05:11 PM
WN, hur menar du med CPU, menar du att de stänger ens konto pga för mycket cpu innan du hinner passera trafikgränsen?
Erbjudande!!!

1000 gigabyte trafik

Finstilt: Användaren får endast utnyttja 10% av serverns totala CPU tid.

Kontenta för att leverera 1000 gigabyte data på en månad behöver du i princip har full åtkomst till serverns CPU.

Så när hostföretaget tycker du drar för mycket bandbredd så stänger dom ner dej pga att du använde 10% cpu tid under några timmar, inget du kan bevisa motsatsen och helt enligt avtal.

Har blivit lurad flera ggr, inget att göra nåt åt.

Bara för hostingföretaget att bolla med CPU% ställt mot mängd "transfer".

Tilläggas skall att en skenade loop ibland kan dra nästa 100% i några sekunder, och vem har inte satt ett villkor bakvänt nån gång hehe ...

Thomas

Tobbe 2003-05-20 21:50

Ok då är jag med på hur du menar, även om det är sick. :)

Sverige behöver fan ett "rackshack-bolag"... det är nästan en omöjlighet att hitta riktigt riktigt bra hosting i sverige, något jag tror de allra flesta kan hålla med om (eller iaf dem som har en transfer på >200 gig/mån)

Mvh, Tobias

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson