WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   domännamn (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=13672)

SaraW 2006-04-20 15:19

jag vill köpa en .se domän billigt. var kan jag köpa det billigast?
och har det någon betydelse hos vem man köper det?

aktieante 2006-04-20 15:23

Loopia tar 130:-

tartareandesire 2006-04-20 15:27

Citat:

Originally posted by SaraW@Apr 20 2006, 15:19
jag vill köpa en .se domän billigt. var kan jag köpa det billigast?
och har det någon betydelse hos vem man köper det?

Ja, det har betydelse, Loopia är billiga och pålitliga så de rekommenderas varmt.

SaraW 2006-04-20 15:49

jag förstår inte riktigt.....pålitliga? det handlar väl bara om att ge mig namnet eller kan dem avregistrera mig p å ngt sätt?

hitta 69kr på crystone.se

Helix 2006-04-20 16:10

Citat:

Originally posted by SaraW@Apr 20 2006, 15:49
jag förstår inte riktigt.....pålitliga? det handlar väl bara om att ge mig namnet eller kan dem avregistrera mig p å ngt sätt?

+ moms + faktureringsavgift.....

tartareandesire 2006-04-20 16:11

Citat:

Nja, det handlar mer om att man själv ska stå som ägare av namnet samt att det ska vara enkelt att ändra DNS-inställningar och allt sådant själv utan krångel. Sen kan ju en del ha intresse av att kolla upp avgifter för ägarbyte t.ex.. Anledningen till att Crystone rear ut .se-domänerna är att de blivit av med sin rätt att registrera dessa vilket kanske kan innebära krångel senare.

mrnoname 2006-04-20 16:14

crystone ligger dessutom på ett utgående avtal (nic-se sa upp dem eftersom de tydligen misskött sig).

Sen dess har crystone sålt ut för 69 kr

autosvar 2006-04-20 17:33

Citat:

Billigast är inte alltid bäst. Visst kan du alltid flytta .se-domänen men om du är ovan kan det ta dig tid. Välj ett alternativ som har en bra kontrollpanel. Om du ska använda registrerarens namnservrar så se till att de verkligen ligger på olika nät för att minimera nertid. Om din verksamhet inte kräver 100% upptid så är trots allt Loopia billigt och bra - även om de mig veterligen inte ännu fixat namnserverproblematiken. Om du inte förstår ett dugg av vad jag pratar om och vill ha en enkel och billig lösning så välj i så fall Loopia - de flesta klarar av gränssnittet utan problem. Jag har inte provat Crystone men med hänvisning till andra inlägg skulle jag nog gå på Loopia. Prisskillnaden är trots allt försumbar.

blueplaya 2006-04-21 10:50

Loopia kan rekommenderas, har själv domäner hos dem =)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson