![]() |
Det produceras en massa snygga och smarta web 2.0 lösningar utanför Sverige, frågan man ställer sig är, håller vi på att komma efter vad gäller web 2.0 i Sverige eller befinner vi som vanligt oss i frontlinjen för Internets utveckling?
|
Citat:
|
Citat:
Ett såvitt jag vet Svenskt exempel kanske kan vara http://www.superstart.se/ Personligen tycker jag svenska företag är ganska långsamma vad gäller att utveckla och internationalisera framgångsrika koncept. |
Innan man besvarar den frågan måste man vara överens om vad buzzwordet web2.0 egentligen står för.
|
Runt 2000/01 byggde jag AJAX lösningar för IE, fast det hette ju inte AJAX på den tiden såklart. Folk förstod inte poängen, "det är ju webb, då ska det bete sig som webb" och med den dissar slutade jag med den typen av lösningar.
Idag är AJAX det hetaste man kan syssla med. Snacka om ironi. *nostalgi* |
Citat:
|
Citat:
Att kalla sin tjänst för WEB 2.0 gör den lättare att marknadsföra och verkar också göra det lättare att få tillgång till kapital ... känns det igen från en tid då det var populärt att lägga till bokstäverna IT i varje kvartalsredovisning? ;) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson