![]() |
Hej!
Kan felet "Ingen referrer url" uppstå om i webbplatsinformationen adressen till webbplatsen är rätt registrerat och koden för textlänken är rätt ? Jag undrar om det går att testa att webbsidan skickar med något url ? Vissa system tex bannerrotatorsystem, JavaApplets, besökarräknare och script som öppnar länkar kan störa länkarna på sidan och göra att referrer url:en inte skickas. Då uppstår felet "Ingen referrer url" i felrapporten. Men index.htm som har inget annat en enda textlänk skal fungera. Jag är tacksam för all hjälp, tips. Mvh Ioan www.startbladet.se |
Citat:
http://www.p6.com/referer.cgi Om du får texten "Ingen REFERER" så saknas info. Koden till testprogrammet jag skrev i Perl. if($ENV{'HTTP_REFERER'}){ print "Länken du klickade på finns på denna sidan \"$ENV{'HTTP_REFERER'}\""; }else{print "Ingen REFERER";} WN |
Det verkar inte bättre än att man måste leva med ett visst spill om man använder tradedoubler. Kör med rena länkar men får ändock "Ingen referer url". Skulle gissa på att runt 10-15% av trafiken som jag skickar till tradedoubler går det ödet tillmötes (kollar inte så ofta och av någon "konstig" anledning så kan man endast se feltrafiken sju dar bakåt).
|
detta har jag diskuterat innan...
Sök i klient och server sidans teknologier... I kort kom vi fram till att det bland annat är IE6 som har ett nytt system för referer som innebär att den ibland inte tar med refer...oftast när man använder en redirect så tar IE bort referern... |
Citat:
|
Citat:
har varit i kontakt med Tradedoubler om detta som nämndes i den andra tråden om att TradeDoubler skulle kunna lätta på sina referrer-kontroller. men det var de inget pigga på eftersom det skulle sätta hela deras "validitetssystem" ur spel. tror egentligen inte att Tradedoubler heller fakturerar sina annonsörer för den trafiken eftersom den är felaktig på liknande sätt som om det visas -fel- referrer-url (dvs länkad från en sida som ej är godkänd/registrerad hos TD). min slutsats av det hela var iaf att det inte är mycket som man som annonsör kan göra angående det här. däremot skulle det vara intressant att höra med TD om de felrapporterade "Ingen referrer", för program som betalar ut för leads/avslut, innebär att någon genomfört en lead eller ett avslut och den -då- först rapporterar om felaktig/ingen referrer url. |
Vet någon hur TD hanterar referrers i exempelvis nyhetsbrev?
Är det tillåtet? |
Citat:
Om man vill skicka ut mail som innehåller TD-länkar måste man i förväg "söka tillstånd" hos TD och få det godkänt. Antar att TD då gör någon modifiering just för de programmen man tänkt ha med i nyhetsbrevet eller liknande. Kanske finns någon som vet mer i detalj hur det går till? |
Det är faktiskt en ansenlig mängd surfare som man inte kan tillgodogöra sig referer länken då det finns inbyggt i många vanliga "Privacy protection" program att radera den. Vanliga program som t.ex. Symantec Anti Virus, eller Internet Security 200x osv. kan plocka bort sånt när man surfar.
För ett par år sedan gjorde jag en funktion som kollade referer mellan två olika domäner vi hade och jag har för mig att redan då av 100 000 besökare så var det drygt 10% som försvann i klicken. Det är säkerligen högre idag med tanke på att det är vanligare med popup removers, brandväggar och antivirusprogram som har sådant inbyggt. |
Jag har en teori...........
Kan det bero på att man har anmält bara http ://www.domän.se och inte även http ://domän.se .........någon som vet? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson