![]() |
Muhammed har sin hemsida sajtaward . nånting. på sin hemsida har han även nyhetsbrev för 76 prenumeranter. Nu är jag en av dom. Går inte att avsluta prenumerationen.
Har heller ej fått några svar när jag mejlat denna muhammed. (vilket jag gjort varje gång jag fått mejl) Var ska man anmäla folk för spam? Känns som jag vill kunna gör nånting åtminstone. |
Hahaha.. hade ett liknande problem förra veckan med Bonnier som skickade ett värelöst nyhetsbrev till mig som jag varken beställt eller som gick att avsluta. Inte ens ett samtal till bonniers kundtjanst hjälpte utan nyhetsbreven fortsatte komma.
Så jag leta upp 100 mailadresser till bonnier på nätet och skickade nyhetsbrev till dessa och krävde att bli borttagen från nyhetsbrevet. Efter en 7-8 brev till alla 100 personerna fattade dom att jag ville bli borttagen :) |
haha. det var smart :)
|
Citat:
|
Citat:
Är nere i 2-3 spam om dagen nu (på c:a 15 e-postkonton) Ser att gmail.com börjar hamna i farozonen för alla spam som kommer därifrån, fast det kan kanske vara lite osäkert att spärra all post från den domänen. |
Citat:
|
Hm, Outlook 2003 släpper inte igenom spärrade adresser men tidigare versioner av Outlook gjorde det ibland.
Hotmail har väl blivit betydligt bättre än för ett par år sedan, så det är väl bara en tidsfråga tills gmail också blir det. |
kör en traceroute på domänen ifråga och skicka ett mail till abuse@upstreamen som används och förklara situationen. så ska du se att det händer saker. :)
|
Citat:
efter ett antal mejl... duktigt. |
Att spärra avsändardomäner är rätt meningslöst när det gäller "riktiga" spam, de skickas väldigt sällan med en korrekt avsändaradress. Spärra isåfall mailservrarna de skickas ifrån. Inte rätt det heller men betydligt mindre fel.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:45. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson