WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Engelskspråkigt alternativ till missdomain? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=13436)

Hoffa 2006-04-09 17:48

Jag har tagit kontakt med ägaren till en com-adress som ägs av en rysk privatperson. Han har godtagit mitt bud och har därefter skickat konto upg till mig. Men detta känns inte som ett säkert alternativ för mig då jag inte har några garantier att domänen verligen överförs till mig efter att jag betalat.

Så jag vill använda en tjänst likande den som missdomains har fast en på engelska. Någon som har något tips eller som själva har någon erfarenhet från någon tjänst som fungerat?

b_andersson 2006-04-09 17:58

Citat:

Originally posted by Hoffa@Apr 9 2006, 16:48
Jag har tagit kontakt med ägaren till en com-adress som ägs av en rysk privatperson. Han har godtagit mitt bud och har därefter skickat konto upg till mig. Men detta känns inte som ett säkert alternativ för mig då jag inte har några garantier att domänen verligen överförs till mig efter att jag betalat.
Så jag vill använda en tjänst likande den som missdomains har fast en på engelska. Någon som har något tips eller som själva har någon erfarenhet från någon tjänst som fungerat?

Kontakta Sedo angående detta, dom har hjälpt mig med en motsvarande affär och det gick mycket smidigt. Dom tar 3% av summan om jag inte minns fel.

//Björn

design.se 2006-04-09 19:17

Annars är escrow.com några vi alltid anlitar som sk 3:e part, de är liksom SEDO väldigt etablerade.

Emil_P 2006-04-09 20:57

Jag har själv använt escrow.com ett antal gånger vid köpa av domännamn åt både mig själv och åt kunder. En trygg lösning ifall personen bor i något annat land, i och med att du betalar till escrow som sedan håller inne betalningen tills säljaren bytt ägare av domännamnet.

Maccke 2006-04-09 21:54

Citat:

Originally posted by MissDomain@Apr 9 2006, 20:57
Jag har själv använt escrow.com ett antal gånger vid köpa av domännamn åt både mig själv och åt kunder. En trygg lösning ifall personen bor i något annat land, i och med att du betalar till escrow som sedan håller inne betalningen tills säljaren bytt ägare av domännamnet.
Trygg JA.
Superlångsam*: JA

*2 månader + innan jag fick pengarna! Aldrig igen.

Tips: Kör Paypal vid mindre belopp, under 1000 usd, då har du garanti via dem. Går snabbt och är säkert. Alla blir glada.

Hoffa 2006-04-10 10:04

Tack för tipsen!

Jag provar med Sedo och håller tummarna att allt fungerar.

Nicklas 2006-04-10 13:45

Jag rekommenderar sedo starkt,
Har kör ett antal försäljningar via sedo och dessa har funkat klockrent.

Emil_P 2006-04-10 13:49

Citat:

Originally posted by Maccke@Apr 9 2006, 21:54
2 månader + innan jag fick pengarna
Skumt, de gånger jag använt tjänsten har det tagit max 5 dagar.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson