WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Lyckade .EU registreringar (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=13421)

Maccke 2006-04-08 03:49

Ok. Vilka .EU har ni lyckats få som ni är åtminstone lite nöjda med? Vore kul att lista lite namn här.

Har i alla fall några som jag tänker behålla och utveckla:
technicalanalysis, boutiques, alerts

Btw, är sugen på att köpa någon 3letter .EU ifall någon har till salu.. skicka PM till mig i så fall.

Webmac 2006-04-08 09:13

Citat:

Originally posted by Maccke@Apr 8 2006, 03:49
Btw, är sugen på att köpa någon 3letter .EU
Har du funderat på "3letterman.EU" ;) hahaha! Den finns nog ledig :)

Nicklas 2006-04-08 09:27

finns massor av 3 letter .eu utlagda på sedo

THL 2006-04-08 10:26

Ansökte om 10 st namn.
Kommer endast ihåg 5 st av dem (pärmen med fakturan från Neware är hos revisorn).

Av dom 5 har jag fått 4 och det är jag nöjd med! Riktigt spännande och se vilka fler jag har....

Slarvigt, jag vet!

/Thomas THL

Danielos 2006-04-08 10:44

Citat:

Ursprungligen postat av Webmac
Citat:

Ursprungligen postat av Maccke
Btw, är sugen på att köpa någon 3letter .EU

Har du funderat på "3letterman.EU" ;) hahaha! Den finns nog ledig :)

Grejen är att reguljära onlineköp av domäner nu kommer inte börja förrän den 17:e och kan ändras framåt av EURid

Whatever123 2006-04-08 12:01

Fick några som är intressanta för mig. Dels mitt efternamn, dels pokerblogg, taxfreepoker, taxfreegambling, rakefree samt e-merchandise och creditcardz.

Verkar som jag fått juridikforum och juristforum också (jag är jur.stud.), men jag har inte fått svar via loopia ännu. Generellt verkar loopia ha varit ganska långsamma jämfört med t.ex. b-one. B-one krängde ju ett webhotel för några hundra i paket med varje .eu så dom hade väl större incitament att verkligen få igenom sina registreringar. Även om det är hutlöst att på detta sätt ta en femhundring per registrering...

tartareandesire 2006-04-08 12:59

Citat:

Originally posted by Maccke@Apr 8 2006, 03:49

Har i alla fall några som jag tänker behålla och utveckla:
technicalanalysis, boutiques, alerts

Du lade ut dom på Sedo och Missdomain för 45000 Euro ändå =)

Danielos 2006-04-08 13:05

Citat:

Originally posted by singh@Apr 8 2006, 12:01
Fick några som är intressanta för mig. Dels mitt efternamn, dels pokerblogg, taxfreepoker, taxfreegambling, rakefree samt e-merchandise och creditcardz.

Verkar som jag fått juridikforum och juristforum också (jag är jur.stud.), men jag har inte fått svar via loopia ännu. Generellt verkar loopia ha varit ganska långsamma jämfört med t.ex. b-one. B-one krängde ju ett webhotel för några hundra i paket med varje .eu så dom hade väl större incitament att verkligen få igenom sina registreringar. Även om det är hutlöst att på detta sätt ta en femhundring per registrering...

Fast tycker loopia var snabba oxå för jag fick mina domäner, (visade rätt på whois), det är bara det att det inte har slagit igenom på min kontrollpanel, men domänerna är ändå snabbt regade till mig.

robertsson 2006-04-08 15:20

Jag fick kontantkort.eu
Ganska nöjd med det :)

tartareandesire 2006-04-08 16:06

Svenska .eu är ganska mycket lättare att få än t.ex. engelska sådana =)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson