WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   J*vla SKIT NIC.SE (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=13099)

Kimz 2006-03-23 09:43

Hejsan.
Har ett par SE-domäner på Spray.

Dem går endast att peka om på NIC (IIS) men jag kan inte mottaga något tillfälligt lösenord eftersom att DNS:erna måste ändras innan e-posten som är angiven kan användas.

Hur jävla SÄMST är inte deras system egentligen?

Någon som har webbhotell på JX och vill hjälpa mig? självklart hjälper jag tillbaka med något.

Har du webbhotell på JX? PM:a

Förbannade jävla skit system.

Isak 2006-03-23 09:48

Hmm,

Om du har satt kontaktmail på en domän yyy.com till [email protected] så är det ju sällan så bra. Inte bara hos NIC. Fast det kanske inte var så du menade ?

Axentus 2006-03-23 11:23

Du får fylla i blanketten "Uppdatera obligatorisk e-postadress" toch faxa till dem så fixar de det åt er. Blanketten finns att ladda hem på www.iis.se, tror det är under kundtjänst.

Storen 2006-03-23 11:39

Ja, det låter inte som om det är systemet som felat ;)..

Och varför JX?

Kimz 2006-03-23 12:41

För att DNS:erna är pekade dit. Om nån lägger till domänen och skapar e-postadressen som är angiven så kan jag ta emot mitt tillfälliga lösenord och ändra DNS:erna och e-postadressen.

NIC's system är skit med tanke på att man MÅSTE ta emot ett tillfälligt lösenord varje gång man ska peka DNS:erna.

På andra ställen kan man logga in med sitt användarnamn och lösenord och peka.

Ok, kanske lite dumt att ange domän@domän.se som e-postadress, MEN ENDÅ.

Decibel 2006-03-23 13:10

Den domän du pratar om är pekad mot vår DNS, den är aktiverad på ett konto som du däremot är nekad inloggning till av flera orsaker.

Så ingen med JX konto kan lägga till ditt domännamn och på så sätt få din e-post, varpå en uppdatering av e-postadressen hos nic-se är den möjlighet du har.

robertsson 2006-03-23 13:11

Citat:

Originally posted by Kimz@Mar 23 2006, 13:41
Ok, kanske lite dumt att ange domän@domän.se som e-postadress, MEN ENDÅ.
Jag skulle vilja säga MYCKET dumt... Du kan ju inte spy galla över Nic.se för att du gjort bort dig... Sedan att nic.se system inte är dom bästa är en annan historia men i detta fall har du gjort den största tabben.

jake 2006-03-24 06:59

Citat:

Originally posted by Kimz@Mar 23 2006, 10:43
Någon som har webbhotell på JX och vill hjälpa mig?
hej Kimz,
jag har det.
Eller rättare sagt jag betalade dig för två veckor sedan för att ta över ditt webbhotell och de domäner du sålde. Och du har lovat flera gånger att jag ska få uppgifterna. Men nu har du slutat svara på mina meddelanden. Om det är några problem med övertagandet, hör av dig istället för att inte svara alls.

/j

Kimz 2006-03-24 12:44

Det kanske räcker med att du läser det här?

Ska låna en fax av en polare på lördag. Då fixar vi det här!:)

Decibel 2006-03-24 12:45

Följer detta med spänning!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson