WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Blev riktigt Paff idag (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=13056)

Davve 2006-03-20 18:39

När man var kund hos loopia så kunde man boka sina domän i kontrolpanelen och få de registrerade direkt och betala mot faktura sedan. Nu när jag skulle regga en ny domän idag så var den röd, ringde och fråga varför, då sa de att man måste batala i förskott för alla registreringar, tyckte det var ritkigt illa, det var iaf sista domän jag regga där.

Känns som man får mindre och midre där hela tiden, vad det beror på kan man fråga sig.

Jag kan förstå de att nya kunder är en risk då de registrerar domän så som de gjorde innan, men vi som vart med ett tag, som har hudratals namn liggandes hos de och betalar alla fakturor långt innan de förfaller? Borde inte vi få den servicen?

Davve 2006-03-20 18:50

kan nån fixa felstavningen i rubriken :) "Blef" ;)

Alex 2006-03-20 18:50

Well, mina två senaste .se domäner har jag reggat hos

www.axentus.se. Där är de inte alltid så kvicka på att regga den, men det är ett väldigt bra pris.

Dock så har jag inte testat deras konrollpanel (om de har någon).

Men som sagt, om du väljer loopia enbart för priset, titta på www.axentus.se.

Och för övrigt, så håller jag med dig.

Har blivit rikitigt besviken på loopia många gånger nu.
Deras dnser är skit och domänerna måste betalas i förskott...
När .info domänerna var gratis hos loopia åkte min kompis på en faktura på 45:- per domän. För att förra domänen valde han att betala med brevfaktura.

Davve 2006-03-20 18:52

jag väljer inte loopia för priset, jag har legat där nästan från början och jag vet att det krävs lite jobb att flytta, men fortsätter det å samma håll som det gör nu så tar jag mig den tiden...

Mattias 2006-03-20 19:00

Jag vet inte vart du har läst det men för min del så har det blivit tydligt att man måste invänta fakturan och där efter betala med kreditkort för att den ska registreras så fort som möjligt.

Tycker dock det är dåligt att man inte blir lite mer "vip" efter x antal betalda domäner.
Givetvis finns det säkerligen folk som kanske helt plötsligt inte betalar, men man/kvinna borde väl anses som seriös köpare i längden?

Davve 2006-03-20 19:01

Citat:

Originally posted by Mattias@Mar 20 2006, 20:00
Jag vet inte vart du har läst det men för min del så har det blivit tydligt att man måste invänta fakturan och där efter betala med kreditkort för att den ska registreras så fort som möjligt.
Tycker dock det är dåligt att man inte blir lite mer vip efter x antal betalda domäner.
Eftersom det finns folk som kanske helt plötsligt inte betalar, men borde väl anses som seriös köpare i längden?

Mattias jag vart på loopia sen några år och jag har beställt ett antal domäner där, så tro mig jag vet va jag pratar om.

Mattias 2006-03-20 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Davve
Citat:

Ursprungligen postat av Mattias
Tycker dock det är dåligt att man inte blir lite mer vip efter x antal betalda domäner.
Eftersom det finns folk som kanske helt plötsligt inte betalar, men borde väl anses som seriös köpare i längden?

Mattias jag vart på loopia sen några år och jag har beställt ett antal domäner där, så tro mig jag vet va jag pratar om.

Lika så på denna front och jag har aldrig blivit erbjuden att använda min domän innan jag betalt min faktura.
Står det någonstans på sidan? I så fall är det min miss och något de borde ändra?!

Davve 2006-03-20 19:04

När man beställde från kontrolpanelen så reggades den direkt och du fick en faktura. Jag brukar ändå betala dessa nästan omgående så det kvittar, men nu kommer jag varken betala 1 dag innan den förfaller eller beställa fler domäner från de.

kers 2006-03-20 19:31

Om det gäller .se, varför ska de göra det enkelt och smidigt att köpa produkter som de gör förlust på?

Davve 2006-03-20 19:39

Känner du till något företag som gör förlust på något utan en baktanke? Tänk om då, de tjänar rätt bra på att vara billigare på just det.

Men som sagt, hur deras policy ser ut har jag inte med att göra, men om jag drabbas i det så väljer jag att gå någon annanstans bara.

Jag klagar inte på hur de jobbar, hade jag tyckt det va så illa hade jag redan flyttat, men förstår bara inte varför man försämrar villkor för oss som är med och skapar deras omsättning. En sak är att införa sådana regler för nya kunder, men att försämra villkor för gamla kunder är inte så bra enligt mitt tycke.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson