![]() |
Har lite problem att förstå mig på Paynova implementationen.
Är det någon som har exempelfiler i ASP som jag skulle kunna få kika på? Har fått manualen på 20 sidor från paynova, och en exempelfil i ASP, men begriper mig inte på det. Jag har kommit så långt att en order skapas i min databas, och den har ett unikt id-nummer, som jag skulle vilja skicka med i min request till Paynova. Men hur gör jag detta? Tacksam för svar! |
Nu har jag bara kvar kod från det gamla Paynova som fanns (finns kanske fortfarande kvar), med popup och hela baletten.
Antar att du kör på deras nya plattform? |
Citat:
Men jag kikar gärna på dina exempel ändå, kanske kan lära mig någonting iallafall. Blir jättesnurrig på detta. |
Okej, då kommer det här.
Jag valde att behålla alla kommentarer jag hade i dokumentet om det skulle vara till någon nytta :) Processing.asp - Skickar data till paynovas server och behandlar svaren Kod:
<% Notifypage.asp - Behandlar resultatet från Processing.asp Kod:
<% |
Jag har tidigare implementerat Paynova i asp och nu planerar jag att göra en lösning i php. Jag minns inte att det var några speciella problem, därför tror jag att en asp-kodare fixar detta på ett nafs. Om du inte har några väldigt specifika frågor tror jag du tjänar på att låta någon annan göra detta. Om inte annat spar du tid.
|
För att göra koden funktionell med "nya" Paynova:
Justera strPostData enligt tabell 5.1 i manualen. Efter http_post-anropet ser det lite annorlunda ut. Du får tillbaka en xml-fil, den måste du parsa. Jag är ingen expert på att göra sånt men jag har löst det såhär: Kod:
set xmldoc = server.Createobject("Microsoft.XMLDOM") Kod:
if paynova_status=1 then Kod:
<!--#include file="include/md5.asp"--> |
Hur skall formen se ut som skall anropa Processing.asp?
|
Det bestämmer du ju själv helt och hållet så länge du får ut all den data som genererar strPostData
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson