![]() |
Hej!
Jag har startat och drivit en e-butik som hobby sedan 8-jan 06. Startade den för att snabbt tjäna ihop pengar till en mobiltelefon att ha på en resa jag kommer ge mig ut på om ca 2 veckor. Nu känns det lite dumt att bara stänga ner butiken, då den faktiskt ger lite ordrar (i genomsnitt 3-4 per vecka) utan någon som helst omkostnad. Men jag kan inte driva den vidare under min resa. Sidan hamnar överst på www.google.se på en hel del relevanta sökord. Hade: 1000 besökare under januari 1000 besökare under februari Och har denna månad (fram till 5 mars) 230 besökare. Gör ingen som helst reklam för sidan. Jag har skött den som privatperson, vilket enligt skatteverket var okej om omsättningen var under 30 000kr/år. Order hanteringen går till på följande sätt: 1. kunden handlar. 2. du skickar en betalningbegäran från payson (har du ex bankgiro kan du använda det istället) 3. du får pengarna och beställer då från en e-butik baserad i hong kong varorna som då levereras direkt hem till kunden i Sverige. (tjänar ca 25% per order) Den hong kong baserade butiken är mycket nöjd med samarbetet och det är okej att ta bilder osv från deras site om man vill utvidga sortimentet på sidan. (de har massor av saker). Vad säljs då? Jo mobiltelefon saker, så som reservdelar, skal och sådant. Har gått plus drygt 1000kr i månaden, inga stora pengar alltså men väldigt lite arbete per order. Max 5 min. (och tänk på att butiken är nystartad!) Pris: 2000kr + 250kr i överlåtelseavgift för .se domän. /Bud. Domän och webhotell är förbetalt till jan 07. (www.b-one.net) Vill inte skriva URl:en här då google bot kanske hittar den och det skulle inte se så snyggt ut. Maila istället om du är intresserad så lämnar jag mer info om domän och en lista på ”bra” sökord att testa på www.google.se för att se hur högt sidan placerar sig. Med vänlig hälsning [email protected] (partyjouren.se är INTE domänen som butiken ligger på...) |
Du kanske kan skriva URL? Annars låter det som:
"Jag ska sälja en bil, sugen på köra? Köp den!! /David |
Länkar blir inte klickbara förrän efter det att du skrivit fler än 100st inlägg här.
|
Visst kan inte så mycket om sånt här. Men vill inte riskera att den här sidan kommer upp när man söker på google...
Sidan hamnar överst på många sökord och det ser inte så seriöst ut om det skulle komma upp en "till salu" lite längre ner... maila eller skicka PM istället om ni är intresserade. Som det ser ut nu så säljs sidan nog redan ikväll. |
Kan man veta vad nuvarande bud ligger på?
|
det är väl m0blLd3Lar-[se] som du säljer... om du är så rädd att google hittar den...
Det ska utläsas utan siffror och stora bokstäver. Kolla hans profil så står sidan där också. |
Stämmer bra det!
|
Behöver man inte registrera ett företag för att få sällja grejerna?
|
Citat:
|
Nu är sidan såld. Tack för alla bud!
MVH Stefan |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson