![]() |
Hur ska man egentligen veta att man inte härmar någon när man gör en design?
Man kan ju inte ha sett alla sidor på nätet direkt om man säger så. ;) Fasst det är nog inte heller så stor risk att man skulle kopiera en sida rakt av utan att man ens sett den. Men hjälp vad många olika layouter och designer det finns. Och olika färgkombinationer. |
Varför behöver du veta?!?! Om du härmar någon så måste du ju per definition veta om att du gör det!!!
Klart att det säkert finns någon design som ser liknande ut? Men jag förstår inte vart du vill komma? Måste du göra en design som är helt unik? |
Nej egentligen ville jag ingenting. Jag ska inte göra en design just nu. Men jag funderade mest bara. Hur men egentligen ska veta att man inte härmar någon. Det var bara en fundering jag fick och var tvungen att skriva den här kände jag. Jag får lite konstiga tvångstankar ibland ;)
|
Du kan endast svara på denna fråga själv. Om du gör något, t.ex. en knapp, så vet du ju om du gör en knapp som liknar någon du har sett eller inte.
Det går väl knappast att göra en hemsida utan att ha blivit påverkad av andra hemsidor. Jag tror många drömmer om att göra en helt ny design eller layoute, något som ingen annan har gjort tidigare. Men att härma vinnande koncept är inget fel utan smart. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson