WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Klientsidans teknologier, design och grafik (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Problem med cookies i IE (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=12644)

Helena 2006-02-27 08:45

För ca 2-3 veckor sedan började mina kunder klaga på att de inte kan lägga till nya varor i kundkorgen. Försöker de töms antingen kundkorgen eller också så får de ett felmeddelande om cookies. Alla jag har frågat använder IE, och eftersom det har fungerat perfekt fram tills nu gissar jag att det har att göra med en Windows-uppdatering.

Jag använder inte IE själv, men vet hur man fixar problemet och ska lägga till det i FAQn. Problemet är ju att bara ett fåtal läser där eller mailar mig. De flesta ger nog bara upp och går nån annanstans.

Jag vill väl egentligen bara höra om fler har fått detta problem och hur ni har löst det? Är det bara jag som har problem måste det bero på mitt shoppingcart-script och i så fall får jag se mig om efter ett annat. (Problemet är bara att det är så svårt att hitta något annat som gör det jag vill ha utan att vara en komplett webbshop.)

magic 2006-02-27 09:00

Vat inte om detta är relaterat till ditt problem men när jag använde IE tidigare så hände det ibland att sidor inte laddades som de skulle och att cookies inte fungerade, det verkade som om detta var relaterat till mängden filer i temporary internet files, om det fanns för mycket temporary internet files så slutade IE att fungera som det skulle, lösningen var att tömma temporary internet files och starta om IE.

Andrres 2006-02-27 09:57

Citat:

Jag använder inte IE själv, men vet hur man fixar problemet...
Hur fixar man det?

Har du kontaktat scripttillverkaren, dom kanske har en uppgradering.

Helena 2006-02-27 11:47

magic, tack! En del av kunderna har kanske detta problem, men eftersom det har uppstått så tvärt för bara några veckor sen (efter att ha funkar perfekt i minst ett par år) är jag lite tveksam.

Citat:

Originally posted by Andrres@Feb 27 2006, 10:57
Citat:

Jag använder inte IE själv, men vet hur man fixar problemet...
Hur fixar man det?
Har du kontaktat scripttillverkaren, dom kanske har en uppgradering.

Fixar och fixar... :) Egentligen menade jag att det finns en temporär lösning, dvs. att ändra i inställningarna så att alla cookies accepteras. Men detta är ju ingen långsiktig lösning utan bara nåt jag kan säga till kunder som hör av sig.

Scriptillverkaren har tyvärr försvunnit, så det finns ingen att kontakta. Men det kostade bara $49 och har som sagt funkat perfekt tills nu, så det är OK.

Problemet är att jag vill kunna lägga in köplänkar här och där i min vanliga hemsida och att man då skickas direkt till kundkorgen utan någon inloggning eller liknande. Med OSCommerce, ZenCart och liknande måste man vad jag förstår liksom bygga hemsidan runt en separat webbshop, och det funkar inte för mig. Eller har jag missförstått hur det funkar? Går det att använda ZenCart m.fl. enbart som en kundkorg och inte som en "storefront"?

Jag har lagt ned dagar, kanske veckor, på att kolla upp alternativ men inte hittat något som passar. Scriptet måste funka ihop med PayPal, skicka nedladdningslänkar automatiskt efter köp och det ska även gå att skicka länkar manuellt. Det får även gärna hantera affiliates, gift certificates och liknande.

Ibland funderar jag på att leja en programmerare, men det blir nog grymt dyrt... Visst får det kosta, men inte hur mycket som helst. Hur har ni andra gjort som säljer digitala produkter?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson