![]() |
Om man använder bakgrundsbild på en sida, <body background="bg.gif" > , och vill att hela bagrunden skall fungera som länk, alltså vart man än klickar runt sidan så ska det länkas vidare.
Hur löser man det? |
<body onClick="blablabla">
Ovanstående är bara en chansning. Fö anser jag inte att man ska kunna klicka på en bakgrund pga frustrationen om man missar en textlänk med musen etc.. |
den koden fungerar inte, sedan så blir det ingen frustration, jag vill att ytan runt om innehållet som kommer vara en bild som uppreppas, den ska bli klickbar, mendär kommer det inte finna mer än bilden.
|
Kan du inte lägga en "area shape" över ytan som skall vara klickbar?
|
Kod:
<body onclick="location.href='someplace_else';"> |
Vart ska man i den koden skriva bilden som ska va i bg? Alltså detta: <body background="bg.gif" >
|
det fixade sig, även utan div taggarna.
<body onclick="location.href='someplace_else';"> detta räckte Tack :) |
Det blir inte så att du hamnar på "someplace_else" oavsett vart du klickar då? För det var väl inte det som var poängen...? Utan bara att det skulle ske "runt" innehållet så att säga?
|
Jo, jag märkte det nu. Även i alla celler och tabeller som hör till innehållet, klickar man på bg där så hamnar man på "someplace_else" vore bäst om bara den bilden fungerade som länk och inget annat. Ska testa med den resterande koden du skrev...
|
Tack Henrik, det funkade fint :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson