Danielax2 |
2006-02-18 16:03 |
Mitt postmaster-konto har fått e-post från ett företag som vill sälja publiceringsystem:
Citat:
Det här är ett mail som skickats till adressen (ansvarig@mindomän) pga av din aktivitet i en förening av något slag. Din adress är inte med på en lista av något slag.
Färdig webbplats till din förening!
FSY är ett system framtaget av Wikinggruppen för att förenkla kommunikation, och administration i olika typer av föreningar, tex väg, bostadsrätts och samfällighetsföreningar. Systemet ger din förening en färdig webbplats som fungerar som en administrations/kommunikations central. Du får enkel administration, snabb informationsspridning, och ökad servicegrad till föreningens medlemmar. Välkommen att prova FSY du med!
CMS + SMARTA FUNKTIONER
Vi har kombinerat ett "Content Management System" dvs en webbplats där du kan styra och uppdatera innehållet själv, med ett flertal smarta funktioner som en förening kan tänkas behöva och ha nytta av, allt enkelt hanterat via en bakomliggande kontrollpanel. FSY systemet finns i 2 versioner, "BAS" som är helt kostnadsfri samt en betalversion "PLUS" som ger avsevärt högre funktionalitet
FSY "BAS" FSY "PLUS"
Kostnadsfri version med redigerbara sidor, medlemsregister, nyhetsfunktion.
Läs mer om "BAS"
Redigerbara sidor, Medlemsregister, Händelsekalender, Nyhetsfunktion, Fakturering, Länkhantering, Dokumenthantering, SMS funktion, Nyhetsbrev, Forum, Support mm.
Läs mer om "PLUS"
FRÅGOR?
Du är välkommen att kontakta oss på tel: 0650-75759
Du kan också skicka e-post eller fylla i ett formulär för att nå oss!
|
För det första, jag eller någon annan inom föreningen har inte anmält oss till detta nyhetsbrev. Det andra är att adressen de skickat till ansvarig@mindomän existerar inte, de har alltså precis som spamrobotar gissat sig till en adress som man troligtvis använder sig utav.
Nu har jag egentligen ingenting emot detta meddelande men jag har funderat om deras meddelande i juridisk mening betraktas som spam, vad anser ni?
Kul att veta.
|