![]() |
Har försökt och inte lyckats. Har två olika koder men de fungerar inte någon av dem.
Här är koden till den ena Har en hemsida och vill att man ska kunna tipsa varandra.: (rad 6) receiver = Request.Form ("receiver") (rad 7)subject =Request.Form ("subject") Body = Request.Form ("Body") Set mailmsg = Server.CreateObject("ADODB.Connection") mailmsg = receiver mailmsg = sender mailmsg = subject mailmsg = Body = "Detta är ett tips från:" & chr(13) & chr(10) & Body (rad 14) mailmsg.Host = "smtp.sajthotellet.com" mailmsg.execute Response.write "Ditt meddelande har skickats!" %> felmeddelandet jag får är Microsoft VBScript runtime error '800a01a8' Object required: 'False' /maila.asp, line 14 Om jag ändrar rad 14 så får jag meddelandet att det är fel på SendUsing |
Hmm, vet inte riktigt vad du gör???? :o
Men kan du inte använda någon mail-komponent, t.ex. JMail eller ASPMail?(dvs. finns de installerade på webbhotellet?) |
Jag kan inte låta bli att först vara lite dryg: Jag är tveksam till om du verkligen ska jobba med det du gör om du stälelr en sådan där fråga. Framförallt tycker jag inte det hör hemma i ett forum för profesionella webmasters - men det kan ju vara jag som minns fel om vad WN var för ngt när jag reggade mig.
Men jag är inte bara dryg, jag är dessutom en snäll människa så jag ska ge dig ett tips: Studera följande två rader: mailmsg = subject mailmsg.Host = "smtp.sajthotellet.com" Ser du någon skillnad? Jag föreslår en nybörjarkurs i valfritt programmerinsspråk. Eller en bok. vilken som helst som använder sig av ett objektorienterat språk kommer leda in dig på rätt spår. |
Ok, jag är ingen professioenell webmaster. Försöker bara få igång en funktion. Föröker gå den enkla vägen istället för böcker. Kalla det att vara lat.
|
du kanske har missat lite kod??
kolla på www . aspwebb . com där finns lite olika mailscripts utan komponent som du kan köra.. |
Du får gärna vara lat, men då föreslår jag att du är det i ett forum där det är mer passande (nej du är inte den ende som i min mening håller sig utanför WNs ramar - å andra sidan är det ju egentligen inte min uppgift att påtala detta för dig utan du har bara olyckligt blivit mitt verktyg för att sätta en nagel i ögat på moderatorerna och få dem att fundera över vad WN egentligen skall vara.
www . pellesoft . se www . experts-exchange . com Är två exempel där du antagligen snabbt får hjälp. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson