![]() |
Kan någon tipsa om något bra online community system som är bra och helst gratis??
|
Lunarstorm är gratis så länge du klarar dig utan "PRO". Det är dock inte säkert att det är bra, men det är populärt i alla fall.
|
koala> Tror du missuppfattade han, tror han är ute efter ett community att driva.
http://community.insomnisoft.com Är väl gratis om du klarar dig med basfunktionerna. |
Citat:
Sen finns det på gruvsjo.se också, men den kostar 1800:- |
Citat:
Man får vad man betalar för, jag har sett kodbasen till det som existerar där. Ingen rolig kod. I PHP förklarat: Kod:
<? if(value == 1) {?><?="hejsan"?><? } else { ?><?="Hejdå"?><? } ?> SQL satserna likaså. Men det är väl som allt annat. Man får vad man betalar för. |
Är det ett renodlat community du är ute efter typ Lunarstorm? Det räcker inte med funktionaliteten i ett forum? Har svårt att tänka mig att det finns fullutvecklade communitysystem som är gratis att implementera och samtidigt bra. Fast jag har ju haft fel förut ;)
|
http://www.phpizabi.net/ finns ju också! dock inte på svenska, men har man tid och ork så! :-)
|
Jag menade framförallt ett sådant system om WN är baserat på. Det vill säga endast ett forum. Det kan man väl integrera med en webplats på vilken man har andra funktioner också (en portal). Finns det system som så att säga är färdiga portaler är ju de ännu bättre, iaf om de inte kostar för mycket. Allra bäst om det är på svenska också.
|
Jag klargör en gång till: jag vill ha en site som har forum, blogg, webshop, länksamling och lite annat.
Hur fixar man det enklast? |
Använd 3 olika system? Sök på sourceforge.net.
Ett bra forum är phpbb (php bullitin board), en bra webshop tex. osCommerce. Länksamling finns det en mängder på sourceforge.net som du säkert kommer få använde. Det ända problemet är att om saker ska vara gratis så är det lite "oetiskt" att köra gratis applikationer.. vad vet jag... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson