![]() |
Jag är intresserad av unix eller linux shell någonstans i världen, med stöd för privat vhost/ip. Max $5/mo totalt!
nån som vet något bra? Tack! |
Citat:
Att låta en kund få åtkomst till vhost configen vore ytters osmart, då denne kund kan configuera fel så övriga kunder drabbas av driftstopp iha att httpd går ner pga denna kund. Jag kan ha fel men gissar på att du får lägga till 124 dollar till dina 5 och hyra en dedikerad på RackShack eller liknade. Skall tillägga att 129 dollar är det billigaste jag sett för ett bra avtal, kan därmed finnas billigare. Är det ett ytters seriöst projekt du skall testa så kanske jag eller någon annan här kan bidra med det du söker, så du slipper lägga ut som pengarna innan du ser att projekter drar in samma mängd. WN |
Nu var det inte direkt en SÅN vhost jag tänkte på. Jag menar Reverse DNS till tex. irc-proxys osv.
När du ändå nämner om jag hade något seriöst projekt, så har jag det också iofs. Söker webbhost till klaga.nu (se beta på http://gud.us/klaga) behöver kanske 10-20mb med php & MySQL stöd. (beroende på hur stor aktivitet det blir på Mysql databasen) |
Citat:
Tog för givet att det var VHost du menade när du skrev det i samband med IP. :) hehe Thomas |
Linux.se erbjuder shell konto, med ganska bra rättigheter att styra över det mesta, har jag hört.
Har ingen egen erfarenhet av dem och har egentligen inte jättekoll. Men 25kr/mån kostar det iallafall. |
Ursäkta en okunning med vad är skillanden på ett Shell konto och ett vanligt simpelt virituellt konto på "shared hosting"?
Och vad skall man ha ett Shellkonto till om avtalet ser ut så här? Vad jag inte får göra är: Eggdropps Publicera, sprida eller lagra information som strider mot svensk lag. Skicka spam Syssla med annan verksamhet som stör andra kunder på vår server. Är det IRC installationen som är så het? Tacksam för svar! Thomas |
Ser först o främst inte hur denna tråd hör till ämnet WN riktigt men när vi ändå är igång....
Vad NEO vill ha är ett privat ip med en reverse DNS så att när han går in på irc så står det t ex neo@neosdomän.com... på vanliga hosting konton har man sällan den här möjligheten så länge man inte skaffar eget IP nummer och Admin för det ipnätet tillåter egna reversedns. Neo, att få en privat reversedns kräver ju i princip att du får ett eget IP nummer på en server och jag kan inte tänka mig att det kan kosta så lite som $5 eftersom att köpa IP serier(snart slut dessutom!) kostar ju mycket för en ISP... men jag kan ha fel ? |
Okey var helt ute och reste men istället för att dra mej ut diskutionen väljer jag att ställa en följdfråga för att inte tappa masken helt :)
Vad NEO vill ha är ett privat ip med en reverse DNS så att när han går in på irc så står det t ex neo@neosdomän.com... Vad är det bra för, kan inte komma på en grej vad det skulle vara positivt för om man inte inkluderar olagliga saker. Vill man att abuse mailen kommer till en själv? Är det för att vara Cool muhaha !? Thomas |
Citat:
WN/Admin, Hur många ip-adresser får man på en rackshack server? Finns det möjlighet till Reverse DNS till dom? |
Citat:
Du får följande: ... Hemsida under hosten www.shell.linux.se/dittkonto med PHP och MySQL. För 100:- extra koppla vi ditt shellkonto till din domän. ... Eller det kanske inte är på det viset du vill koppla ditt domännamn? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson