![]() |
Hej, jag har ca 2000 unika besökare/dag
Det är en sida med onlinespel och filmer, så min målgrupp är för det mesta slösurfare som letar efter nåt att göra. En stor inkomstkälla med andra ord, men jag tjänar inte så värst på double, dem tar ju 49%! Vad finns det för bättre alternativ för min sida? Vad har ni andra för inkomst/dag? |
Detta är inget politiskt inlägg utan bara en rättning.
Double tar inte 49% utan det är skatt och oavsett om det heter Double, TD, Adsense eller direktavtal med annonsör ska du betala 49% skatt. |
Om du skaffar f-skatt så slipper du att dom drar dom där 49%. Däremot är du skyldig att betala in soc. avgifter + skatt, vilket är lika mycket men du har möjlighet att göra avdrag för dina omkostnader.
|
Citat:
Men eftersom jag inte känner till någon som öppet plottrar om att de söker reklamstolpar så tänker jag säga Adsense. Jag gillar själv att läsa "Roliga spela - kort info", klickar ofta på sådant som är lockande på sidor. Edit: Dessutom får du en del extra pengar per klick (oftast) numera har jag inga klick under 1.4kr, stiger gärna "normalt" upp emot 3kr+ Edit2: Men grafik lockar ju säkerligen mer än den där lilla texten. |
Citat:
|
Citat:
/Bengt |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:49. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson