![]() |
Hejsan alla.
Jag har en .net domän som jag måste förnya. Var bör man förnya domännamn. Jag fick ett brev på posten från något som heter Domin Registry of America (www.droa.com). Kan man lita på dem? // M |
NEJ NEJ NEJ... SPAM... Bränn upp brevet!
Använd nån stor regestrator, typ Godaddy, enom, loopia, m.fl. |
Nej, du skall inte betala någonting till Domain Registry of America.
http://www.webmasternetwork.se/index...=0&#entry74370 |
Brännas på bål *hatisk*
ICANN skickar sina lureri brev hit hela tiden. Som tur var kunde man fråga någon vetande när man fick det första gången. |
Vad menar du med ICANN? Skickar de lureribrev?
|
Går det att förlänga en .net-domän på Loopia?
// Magnus |
Citat:
|
Citat:
Så passar även på att skriva att jag tyckte man kunde ta upp icann när ändå någon klagade på något "liknande". Svar på fråga: Du får hem ett brev där de står att du "ska" betala si och så mycket för exempelvis webmastaren.org Men det är dock ingen riktig fakturering, ett krav osv. Vet inte om någon som är mer insatt i det hela kan förklara mer om det, men jag själv river och kastar deras brev |
får också massa mög brev från Domain Registry of America, de checkar visst register och när än domän håller på att löpa ut skickar de ut brev till personen oavsett var man har reggat den tidigare.. De vill förstås att man ska regga om domänerna hos dem istället till ett överpris.. rena scammen! släng släng..
|
Men då ställer jag en ny fråga:
Kan någon tipsa mig om ett seriöst företag där jag enkelt kan förlänga min .net domän? // M |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:21. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson