![]() |
Letar efter webbhotell eller server smo klarar mycket trafik och har stort utrymme, 110GB trafik och 5GB utrymme.
Har nu hittat ett bra svenskt alternativ men undrar om någon känner till något annat intressant alternativ i denna klass. Det behöver inte vara ett webbhotell, utan det går också bra att hyra en server. Prislappen på det jag hittat är väldans intressant, så jag efterlyser lite åsikter och tankar om Scorpionshops tjänster o funktioner. Vill du inte skriva här i forumet, så skulle jag bli glad om du skickade ett PM till mig :) |
Kan säga så här du ska passa dig för hotellen som erbjuder flera GB utrymme och fri trafik. Stor risk att dom stänger av dig när du verkligen använder utrymmet för är bara för att locka kunderna. Om alla kunder skulla använd max av det som ingår skulle det inte fungerat.
Men självklart kan du säkert köpa mycket utrymme på shared men då kostar det oftast en del hos dom seriösa. Dock tror jag en VPS eller dedicated server skulle passat dig bättre. |
Det är inte fri trafik på detta hotell, får betala extra för det som överstiger 50GB.
|
Skorpionerna hade lite problem för några månader sedan som diskuterades flitigt.
Se bland annat Scorpiondata, vad händer just nu? Scorpion Data endast 2 kr för webbhotell! och Hackat Webbhotell Däremot har det varit tyst om ScorpionData här på sistone. Antingen fungerar det väl som det ska nu eller så har alla gett upp och bytt webbhotell :) Även Co-location billigt i Stockholm-tråden kanske kan vara intressant för dig /EDIT: blev lite fel på länken där :( |
Varit mycket om dom ja, men med utrymme som igentligen inte kan erbjudas i verkligeheten om alla använder max med dom priserna så är det väl inte så konstigt dom fick problem.
|
Rätt länge sedan det var några allvarliga problem hos dem... smidigt att kasta skit, gammal skit.
/marcus |
Citat:
Citat:
Citat:
Patrikwebs inlägg håller å andra sidan samma klass som hans övriga inlägg. Det kanske var det du syftade på, farrington? |
Det var mest Patrikwebs inlägg jaag syftade på, borde kanske citerat det så det framkommit bättre.
/marcus |
Citat:
Angående Scorpion Data så ansluter jag mig till kritikerna. Dock lämnade jag dom senhösten 2002, och har ingen insikt i hur de fungerar idag. |
Jag har en skräpsajt på scorpiondata och den har varit uppe utan kända avbrott i ca 4-5-6 månader nu. Nått positivt har hänt :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson