![]() |
Vi skall snart lansera en .com domän som främst riktar sig mot USA-marknaden. Vi vill ha en server som är placerad i USA.
Jag har tidigare varit kund hos mer eller mindre oseriösa aktörer som ex: "Wopsa" som hyr utrymme på skräpservrar i USA och detta är inget som jag vill uppleva igen. Vi är ute efter en lite bättre lösning där accesstider, CPU-kraft (ganska tung applikation), transfer och uptime är av stor vikt. Alltså ett lite mer kvalitativt webbhotell. Shared hosting bör funka till en början men vi vill kunna växa så möjligheten att emigrera till virtuell egen server eller egen server bör finnas. Är det någon som har något att rekommendera? mvh Fredde |
Vi sammarbetar med ett mycket seriöst företag i Ottava som riktar sig mot USA och Kanada. Har varit i branchen i över 10 år. De driftar bla Remax och många delstatliga siter. Mycket bra teknisk infrastruktur.
PMa eller kontakta oss så får du alla detaljer. |
Citat:
mvh Fredde |
Jag kan rekomendera php4hosting.co.uk (sidan är ful men de är duktiga)
De har servrar i usa och i england, jag har samarbetat mycket med ägaren med php utveckling och drift av servrar när jag drev min egen firma. |
eddman, har du lust att utveckla skräpserver påståendet om Wopsa ?
|
Du kan ju prova något av de stora företagen, ex. Verio (www.verio.com). Om du är intresserad av VPS rekommenderar jag starkt ServInt (www.servint.net). De har enbart överraskat positivt efter att ha varit kund hos dem.
Sen är jag inte övertygad att storleken på företaget gör att kvaliteten ökar, det kan också innebära att man blir "en i mängden". Ta in offerter och se vad ni får för erbjudanden. |
EV1 servers och Tera-Byte är relativt stora aktörer på andra sidan Atlanten. Tror dock även att de har en del av sina servrar i Kanada så det bör du kanske kontrollera noggrannare om det är viktigt att det hamnar rätt ur t.ex. SEO-synpunkt.
Hade tidigare en VPS hos Tera-Byte som fungerade bra. Supporten (via bl.a. IRC) var också relativt användbar vid akuta frågor. |
Citat:
Jag har varit kund hos Wopsa tidigare och drivit en webbshopp därifrån. Detta var ett tag sedan och jag kan inte säga något om hur Wopsas servrar eller service är idag. När jag var kund hade vi problem med att den server vi låg på var tämligen instabil och orsakade återkommande downtime. Så jag ber alla att bortse från min kommentar om Wopsa. mvh Fredde |
Aldrig testat Wopsa, men deras hemsida och andra hemsidor som ligger på Wopsa är rätt snabba! Snabba servrar trots att de ligger i USA.
|
Jag har två av mina större sidor hos Wopsa. Inga problem i jämförelse med det tokdyra svenska webbhotell som jag hade tidigare för dessa sidor. Varken jag eller besökarna upplever några nackdelar.
/S |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson