![]() |
Stundtals trögt på WN känns det som på senaste tiden, har kollat lite på load osv men inte sett några direkta problem med prestandan.
Att WN om det blev populärt skulle äta CPU visste jag plus att en annan kompissite på denna servern är advertising.se som levererar banner åt P6N inklusive www.tv.nu, men skall jag behöva lägga på en egen server redan nu, är det bara jag som har problem? Frågan följer då Är det jobbigt trögt att navigera runt och läsa inlägg på WN stundtals, när är det trögt (tid)? WN |
Citat:
Tycker mig uppleva det lite segare runt varje hel timme på söndagkvällar, är det så att tv.nu har toppar vid dom tidpunkterna? // Mats |
Jag ska inte säga för mycket men det skulle kunna vara så enkelt som att det toppar maxvärdet för mysql eller http connections vid de tidpunkterna det går lite slött. Jag har iallafall upplevt problemet som att det kan vara felet, men å andra sidan har min ISP förmågan att bete sig allmänt kasst.
|
som jag upplevt problemet skulle jag mycket väl kunna tänka mig att det är som cerebus skriver.
är ju endast stundtals jag upplever det som segt och jag kan inte påstå att det är något som stör överväldigande mycket än så länge enligt mina erfarenheter. men som sagt, börjar det knaka i fogarna nu och forumet fortsätter växa kan det nog vara idé. eventuellt försöka med någon form av lastdelning för SQL-förfrågningarna? fast kanske enklare med en ny server isf. iomed att jag sitter på 15Mbit som minst och min leverantör är mycket stabil så är det knappast deras fel i de fall jag upplevt det som segt. |
Jag har inte tänkt på att det går segt. :o
|
Jag fick nyss ett MySQL fel...
|
Jag upplever också att det går trögt...
Idag har jag fått flera felsidor då jag inte kunnat komma åt wn... |
nu går det oooootroligt segt.
tar upp till någon minut för mig att ladda sidor från WN. att submitta ett inlägg nyss tog nästan 2 minuter att få iväg... kolla på trafficload å sånt vid den här tidpunkten? |
Ja det börjar kännas ganska segt emellanåt, speciellt ibland när man postar ett inlägg. Verkar som om det är vid vissa heltimmar...
|
Trögt skall det inte vara på WN och det verkar det vara på vissa tidpunkter, så iom detta har vi hyrt en P4 2.0Ghz burk som ensam får ta hand om WN framöver tills den inte räcker till ;)
Silon har lovat att flytta WN dit under morgondagen, då hoppas vi driftproblemen är slut för en period framöver. Om era dns skulle ta god tid på sig innan den pekar om till nya ip'n (207.44.164.121) så kommer http://moving.wn.se/ peka mot WN's nya bostad under en period. Där kommer det finns nån form av info, däremot ser det inte ut som vi kommer klara flytten utan driftstörningar på forumet pga Invision Power Board sätt att skriva ut hela url'er inkl domän. WN |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:45. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson