![]() |
Fick ett sjukt spam mail nu på morgonen till ALLA mina email addresser (5st)
Vette fan om man skall ta illa upp eller om man skall gråta. :angry: :angry: Kod:
From - Thu Jan 05 06:49:10 2006 |
Jag fick samma imorse.
dfh74.neoplus.adsl.tpnet.pl - ADSL från Polens motsvarighet till Telia |
Citat:
Men jag tänkte först när jag såg det att det var jäkligt sorgligt, sedan tänkte jag på vad fan kommer att hända om en pedofil eller liknande får detta mailet? Jäkligt trist att det existerar sådant här. |
Är det seriöst tro? Dock har han ju 2 tecken domän ju KM.RU har dock inte vågat gå in på den för se vad det är.
För känns nästan otroligt att någon skulle spamma sådant i mail. |
km.ru verkar vara nån slags nyhetsportal.
Jag tvivlar på att det över huvud taget finns nån barnporr där. Är det inte ett ganska säkert sätt att lura folk? Om nån skulle beställa och inte få nåt, inte lär dom anmäla det till polisen i alla fall. |
Är säkert ett skämt, om det nu är en nyhetsportal så fattar väl nästan vem som hellst att det inte är seriöst.
Mail till en nyhetsportal? Mjo låter vettigt eller inte. Självklart lär dom inte anmälla om dom skulle blivit lurade på pengar på beställning, dock alla andra 99,x% som får mailet som inte är intresserade lär säkert många % anmälla det. |
Det skulle ju möjligen kunna vara någon som är ute efter att avslöja pedofiler också. Den som mailar och uttrycker sitt intresse spåras och polisanmäls?
|
Citat:
|
Fejk eller inte - skiten måste bekämpas!!!
Till alla er som har större företag, kommuner och myndigheter som kunder: sälj in anti-barnporr-programvara till dem! Jag kan rekommendera NetClean, säljs nästan gratis på exempelvis Dustin. http://www.dustin.se/dacsaportal/sys...dID=5010086743 |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson