![]() |
Det är så att jag har nu suttit ett tag och klurat ut detta men till ingen lycka.
Jag använder mig utav en gratis webbformulär, där resultatet som du skrev in, kommer upp efter du skickat iväg filen. Problemet som jag har är att resultatet kommer upp på en ny sida, inte på den existerande sidan. Undrar om någon kan hjälpa mig att få den på samma sida. tack på förhand. Kod:
<!-- PHP easy-form --> |
Om man ska vara kvar på samma sida så kan du göra det med en IF sats.
Kolla då om ($comments = "") i så fall visar du formuläret och om inte så visar du tacksidan. |
Lägg följande kod mellan <body> och </body>.
Kod:
<?php Kod:
<form method="POST" action="filnamn.php"> |
Testade med din kod, och får på nåt sätt samma resultat.
Så här ser koden ut för formuläret (heter kontakta.php): Kod:
<h1>Kontakta oss</h1> Kod:
<!-- PHP easy-form --> |
ok, du ändrade inte riktigt som jag tänkt mig. Jag orkar inte fixa allt här nu (sitter på en sunkig laptop), men du kan börja med att ändra:
Kod:
<form action="form-send.php" method="post"> Kod:
<form action="kontakta.php" method="post"> om man skickat med variabler > skriv ut info annars > skriv ut formuläret |
=), läste lite snabbt. Men efter att ha studerat så tror jag vad du menade:
Du menar att jag ska klippa ut all koder som jag har på kontakta.php och klistra in det där du skrev <koden_för_formuläret> Typ så här: Kod:
|
Nåt sånt här borde bli bra om du döper skriptet till kontakta.php
Kod:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> |
Tack så mycket för hjälpen. Nu fungerar den. ;)
En snabb sak till då jag testade scriptet, jag märkte att en person kan skicka "tomma fält" genom mailet. Nu undrar jag vilket som är bäst, använda javascript till att validera eller lägga till något färdig php-kod? |
Kombinera det. Först en kontroll med javascript och sen en kontroll på servern.
|
Nu har jag lekt lite med olika scripts, och varje gång jag testar de för sig själv så fungerar dessa. Men när jag ska infoga det i koden som jag har så fungerar det inte. :( Nånting gör jag fel, men jag har läst vad man ska göra men fortfarande blir det fel.
Jag skickas vidare till resultatsidan på vad jag skrivit. Kod:
<? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson