![]() |
Jag vill byta från "Webkattidningen Spinn" till något mer allmänt, men jag vill ha kvar "Spinn". Det är för tillfället en enskild firma.
|
Har du försökt att byta till bara "Spinn"?
EDIT: Annars kan man ju lägga på något allmänt såsom "Spinn Productions", "Spinn Internet", "Spinn Services", "Svenska Spinngruppen"... |
Ja, jag försökte med Spinn när firman startades, men man kan ju alltid testa igen.
Tack för alla tips! :) |
Några dagar gammal tråd men.. Glöm inte att som enskild firma gäller namnskyddet endast i det län du är registrerad. Det gör att du inte får registrera ett namn som ett aktiebolag redan har (för det namnskyddet gäller i hela landet), men att det kan finnas enskilda firmor i andra län som heter samma sak som du. Värt att tänka på om du planerar att göra AB av det..
|
Slå i näringslivsregistret på www.bolagsverket.se. Det finns en hel del företag med spinn i namnet så du kan inte ha det namnet.
|
Prova med spinn och sen ditt namn efteråt T.ex. Spinn productions J.Åberg eller lliknande.
|
Glöm inte att se till att ditt namn-alternativ har en ledig .se-domän (om du är aktiv på svenska marknaden). Kan bli kostsamt att köpa in den om du kommer på det i efterhand.
|
Citat:
|
Jag har för mig att namnet måste vara ledigt i hela landet för att man ska kunna registrera det som ett AB. Fast jag är bara ca 50% säker. :)
Hoppas att du får bättre svar. |
Tänkte tillägga det att för min del blir nog bifirma aktuellt eftersom Webkattidningen Spinn känns inarbetat i kattvärlden. Kostar lika mkt att starta bifirma som att byta namn.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson