![]() |
Jag behöver ett installeringsprogram för att uppgradera en applikation hos ett flertal kunder. Programmet behöver kunna kopiera in filer i kundens filstruktur, köra SQL script (+ PL/SQL) och ta bort filer allt beroende på den versionen på den redan installerade applikationen. Om det är en gammal version så behöver jag ev. applicera ett flertal patchar utan att användaren behöver köra flera installationer.
Kollar på Ghost Installer och Wise Solutions men de verkar både vara overkill och inte göra exakt vad jag vill. Är det någon vis webmaster som har prövat Ghost eller Wise eller har något annat att rekommendera? |
Ta en titt på produkterna från InstallShield (www.installshield.com). Kan köpas från Dustin.
Har jobbat en del med NSIS (Nullsoft Scriptable Install System, nsis.sourceforge.net). NSIS är kraftfullt men mer komplicerat än InstallShield. NSIS är dock gratis. |
Jag rekommenderar verkligen Ghost Installer, med tanke på prislapp och funktion får du ett kanon verktyg. Finns även som gratis version om du kodar dina installationsscript direkt i XML. Dessutom har de en mycket hjälpsam support som svarar de flesta dagar om året (inkl jul).
//Urban |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson