WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Webhotell med tillåtelse för stream video filer (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=10985)

blueplaya 2005-11-22 22:31

Hejsan

Jag har sökt här på WN men ingen tycks ha tagit upp detta.
Vilket webhotell tillåter att man lägger upp filmer hos dem och sedan möjliggör så att man kan sedan använda filmerna tilll streaming och även visa upp filmerna för andra??
Det skall helst vara tillåtelse för windows media player filer och liknande (t.ex. wmv, wmp, wmn, avi, mpg) =)

Mvh Michal

patrikweb 2005-11-22 23:07

Förstår inte frågan riktigt, frågar du efter rena streaming webbhotell eller helt enkelt att tillåta att ladda upp rena filmer.

Nästan alla vettiga webbhotell tillåter att du laddar upp var du vill så länge det är lagligt, dock bör du tänka på att du lär få köpa till utrymme och trafik. Dock sådana ovettiga webbhotell som b-one/surftown etc får du ingentligen inte lada upp något mer än knappt rena "text filer".

I vilket fall så lär det dra mycket trafik som blir en stor kostnad och skulle bli billigare med en dedicated server eller colocation om det är många besökare och större video.

jonny 2005-11-23 05:59

Enda svenska aktören jag har sett som erbjuder riktig streaming är GlobalInn .se

Spindel 2005-11-26 11:46

Tripnet erbjuder också detta.

jpa 2005-11-26 14:17

Såg att även telia erbjuder detta.

virigo 2005-11-28 10:28

Sweweb også tror jeg.

lazat 2005-11-28 18:08

Citat:

Originally posted by jonny@Nov 23 2005, 06:59
Enda svenska aktören jag har sett som erbjuder riktig streaming är GlobalInn .se

Vad definerar du som riktig streaming då?

jonny 2005-11-28 19:27

riktig streaming = alltså en streamingserver.
Det finns de som anser det vara streaming att använda windows media player och bara lägga upp en vanlig avi-fil på en webserver. Det tillåter förmodligen de flesta webbhotell (förmodligen med undantag för "fri traifk"-hotellen).

Vore intressant att höra vad du tänkt streama och vilka krav du har.

Decibel 2005-11-28 19:39

Editerat denna tråd... igen.

Vi gör, vi har, vi brukar, vi tänker, vi vi vi vi...

Inte relevant i tråden, skippa det tack ni som är webbhotellsoperatörer.

blueplaya 2005-11-28 21:17

Hejsan

Jag förstår att man kan ladda upp filer på vilket webhotell som helst, men webhotell såsom b-one, surftown och liknande får man inte förutom något enkelt script på deras webhotell. Gäller desamma för webhotell med s.k fritrafik =)

Jag kontaktade GlobalInn för en vecka sedan men har ej fått något svar ännu.
Trippnet har jag fått svar från, men dem erbjuder inte streaming längre.
Jag kontaktade telia för en vecka sedan också men har ej heller fått något svar från dem ännu.
Jag har kontaktat sweweb och väntar på svar =)

Det hade nog varit lättast att hyra en dedicated server eller lägga upp en colocation men med min budget så funkar det inte =)

Jag vet att om jag lägger upp stora filmer eller filmklipp så kräver det utrymme och mycket trafik,
men jag vill endast lägga upp några små filmklipp så det kräver inte något speciellt mycket utrymme, trafik beror på hur många som vill se dessa filmklipp, men man börjar med låg trafik så att man kan mäta upp trafiken =)

Mvh Michal

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson